Casema - Eurodocsis - Motorola - geen verbinding mogelijk met MSN, Kazaa???

Status
Niet open voor verdere reacties.

J. Boers

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Ik heb onlangs een nieuw modem ontvangen van Casema. Mijn oude goed werkende COM21 modem moest worden vervangen door het nieuwe Eurodocsis Motorola Surfboard modem (de nieuwe beter werkende standaard).
Ik moet zeggen dat de 'normale sites' uitstekend laden. Wat dat betreft geen enkele wanklank.

Maar helaas, ik kan MSN niet meer opstarten. Er wordt gemeld dat er geen contact mogelijk is met de server (of iets dergelijks). Daarnaast krijg ik geen verbinding meer met Kazaa. Netmeeting werkt niet meer. Het lijkt in deze gevallen allemaal om hetzelfde probleem te gaan. Geen verbinding mogelijk met de server.

Ik draai onder windows XP. Firewall is uitgeschakeld. Alle instellingen van het modem zijn naar mijn idee goed ingesteld.

Wie kan mij helpen. Heeft iemand dezelfde ervaring? Wie weet hoe ik een en ander kan oplossen?

instellingen

Hoi,misschien toch een instelling,want ik heb dat modem
draai msn/netmeeting/kazaa
check het type verbinding eens
bedoel VPN of dhcp

De instelling zou toch standaard DCHP moeten zijn? Volgens mij had ik dat al zo ingesteld. Maar zal het eens proberen.
Bedankt!

En tussen het modem en pc zit alleen maar een kabeltje geen router ?

Opgelost!
Ik heb ooit Zonealarm geinstalleerd gehad op deze pc. Die had ik eraf gegooit een paar weken geleden. Restanten van het programma blokkeerden waarschijnlijk toch nog internet verkeer.
Een nieuwe download en installatie van het programma hebben de problemen opgelost.

Dat is mooi om te lezen.

En ja ZA moet je wel op de juiste manier verwijderen.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan