Casema issue

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellasar

Meubilair
Lid geworden
10 okt 2000
Berichten
6.117
Vraagje, weet iemand met een Casema verbinding (of die werkzaam is bij Casema) of er onlangs wijzigingen werden doorgevoerd op modems/netwerk secties?

Tis namelijk zo dat spontaan een VPN verbinding niet meer goed opgezet word over dat netwerk. Test ik het op andere netwerken is er niets aan de hand (Planet/@home/tiscali)
Test ik andere machines op de Casema verbinding dan gaat het ook niet goed.
Tis van de 1 op de andere dag. Aan de bedrijfs kant is niet gewijzigd (getuige ook de connectie vanaf andere netwerken) en aan de Thuis kant is ook niets aangepast,

Dus mijn vraag is wie heeft er wat gemerkt?
Betreft poorten als 500UDP/TCP 246TCP en de standaard VPN Poorten/protocollen en het verkeer wat daar overheen gaat (GRE/IPSEC/L2TP/PPTP)
 
zelfde probleem....

We zitten met precies hetzelfde probleem. Alle gebruikers met een Casema-verbinding kunnen vanaf +/- 1 juni j.l. geen VPN meer opzetten naar ons netwerk. Diverse telefoontjes naar Casema heeft nog niets opgeleverd, ze komen nog niet echt uit hun stoel om dit op te lossen.

Uit analyse (TCPDump) blijft dat het vooral UDP poort 4500 is (aan clientzijde), waar geen verkeer op terugkomt van de VPN-server. Poort 500 lijkt (wel) goed te gaan.

Ik ga opnieuw een klacht indienen. Komen er meerdere klachten, dan zullen ze er toch iets aan moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Graag zou ik de Client software van jullie willen weten en het bedrijf waar je werkt.
Eventueel naar mijn mail sturen, geephile@gmail.com
Misschien kunnen we elkaar hierin ondersteunen. (als ik de mail heb zal ik die gegevens ook aan jou retourneren)
 
casema gebruiker (utrecht) pptp vpn naar tiscali netwerk (nieuwegein) niet mogelijk

Ik probeer al een maand ofzo een verbinding aan te leggen vanaf thuis (kabel, casema) naar mijn werk (kabel?, tiscali) maar het lukt steeds niet.

Ik kan telnetten naar de pptp vpn poort 1723 op kantoor, en de twee uiteinden van de tunnel kunnen een protocol met elkaar afspreken, maar het wachtw. en gebr.naam komt er niet doorheen. Mijn collegas hebben mijn gegevens getest bij hen thuis, en zij kunnen gewoon inloggen. Daarmee sluit ik ook uit dat het aan de router op kantoor ligt.
Mijn wachtwoord was tijdelijk geset naar "123456" om te testen, maar dit lukte ook niet.

Ik heb uitgesloten dat het niet aan mijn netwerk ligt (software, router, modempje), want ik kan prima naar een vriend (kabel, upc) van me tunnelen via pptp vpn.

Heeft iemand hier een soortgelijke probleem? Kent iemand een oplossing? Lukt het jou wel om te verbinden van casema naar tiscali?
 
problemen Casema opgelost

De problemen bij Casema zijn, zover ik weet opgelost. Zowel mijn collega als kunnen weer VPN tunnels opzetten. Ze hebben nooit een reden gegeven, op een gegeven moment lukte het gewoon weer.
 
Welk probleem is precies opgelost?

Hoe zijn ze opgelost? Zijn ze verhuist naar een andere provider? Is hun kantoor verhuist naar een ander provider? Welke netwerken betreft hun problemen?

Ik moet van casema (utrecht) naar tiscali (nieuwegein) tunnelen mbv pptp vpn.

Bij voorbaat dank.

Groetjes,

bgb
 
Check even in je client of je de client kan dwingen om tcp te gebruiken,
Bij ons was dat ten tijde van de wijziging binnen Casema een truukje om toch te kunnen werken. Casema lijkt alles weer teruggedraait te hebben want udp werkt nu ook weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan