casema met hccnet

• Onderwerp starter Onderwerp starter nader
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nader

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2001
Ik ben via casema gebonden met internet.

heb twee mails, eentje van casema.nl en andere van hccnet.nl

dus in outlook heb ik ook twee account aangemaakt eentje met gegevens van mijn hccnet en andere met die van casema.

nou, ik kan mails verzenden en ontvanden via mijn casema account maar verzenden (smtp) via hccnet lukt niet, mijn account bij hccnet is zo:

pop.hccnet.nl
smtp.hccnet.nl

en die van casema is:
pop.casema.nl
smtp.casema.nl

met casema gaat alles goed (verzenden en ontvangen ) maar met hccnet niet, hoe komt dat?

Beste nader,

ik vermoed dat Casema het niet toestaat dat je mail van hccnet verstuurd via hun "lijn". Wat je zou kunnen proberen is om bij je hcc-account ook smtp.casema.nl als smt-server zetten.

Een andere optie is bij je hcc-net account het vinkje "verificatie vereist bij uitgaande email vereist"

probeer dit eens?

Zit je op het Internet via een kabelprovider, en wilt je je HCCnet e-mailadres ook in gebruik nemen, dan kan je dit als volgt doen.
1. Open Outlook Express.
2. klik op Extra en vervolgens op Accounts klil op tabblad E-Mail en dubbelklik op het HCCnetaccount.
3. Klik op het tabblad Servers.
4. Wis bij uitgaande emailserver smtp.hccnet.nl en typ hier de naam in van je kabel-mailserver.
(Kijk eventueel bij het andere mailaccount naar de juiste naam)
5. Klik op Ok en sluit alles af.

Wanneer je nu in de toekomst een e-mail verstuurt onder je HCCnet adres, dan zal dit niet naar smtp.hccnet.nl worden verstuurd (en worden geweigerd!), maar naar je kabel-mailserver

Bron: http://www3.hccnet.nl/info/support/print.cfm?id=221

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan