Casema - niet altijd internetverbinding - modem wel online

Status
Niet open voor verdere reacties.

zoomer

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2003
Berichten
148
Dag,

Ik maak sinds begin oktober gebruik van Casema-kabelinternet. Alles is goed aangesloten, er is zelfs nog een monteur geweest om het internetfilter te verwijderen omdat ik eerst geen verbinding had. Daarna werkt alles naar behoren. Tenminste als ik verbinding heb....
Vaak als ik de computer opstart heb ik geen verbinding. Het modem (ethernet Motorola) is online maar ik krijg de welbekende witte pagina in explorer. Soms helpt het om te kiezen voor Netwerkinstellingen detecteren. Maar meestal niet...
Soms als ik de computer opnieuw opstart doet ie 't wel.

Hiervoor had ik ADSL van MyADSL met een SMC modem/router. Werkte perfect. Die heb ik uitgeplugd en de nieuwe kabelmodem in de bestaande netwerkkaart.

Als ik geen verbinding heb en ik draai ipconfig dan zie ik een ander ip-adres dan ik verwacht (begint met 169 geloof ik terwijk dit 83 of 84 moet zijn). Vernieuwen hielp niet.

Moet/kan ik op de één of andere manier de IP-adressen zelf instellen? Als ik namelijk de casema cd-rom draai heeft ie wel verbinding.

Gisteren ontdekte ik het programmaatje winipcfg. Toen ik die draaide kreeg ik de melding DHCP-server niet gevonden.

Oh ja, CASEMA natuurlijk al gebeld en die leggen het probleem direct terug. Ligt aan de pc-instelling. Want de lampjes op het modem branden.

Kortom, mijn vraag:

WAT MOET IK DOEN OM ALTIJD EEN VERBINDING MET INTERNET TE HEBBEN WANNEER IK MIJN COMPUTER OPSTART?

Ben ik duidelijk genoeg? Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen en een duidelijke oplossing kan bieden. Want even snel iets opzoeken op internet is er helaas niet altijd bij zo.

Alvast bedankt voor een antwoord!

Besturing: Windows 98SE/ IE6



Gr. Zoomer
 
Dat je via ipconfig de melding krijgt dat je een 169 nummer gebruikt heeft te maken dat je gewoon geen verbinding hebt met de modem. Je zult geen 83. ip krijgen maar een rechtstreeks toegewezen ip van je router. 192.xxxx etc. 83.IP is namelijk het ip dat je van wanadoo krijgt. En die wordt gefilterd in de router tot een 192 ip.

Wat voor router gebruik je?
En heb je in de instellingen van de router dhcp ingeschakeld?
 
Bedankt voor je antwoord Stanley,

Even voor de duidelijkheid: Ik gebruik geen router meer. Het modem staat rechtstreeks in verbinding met mijn computer....
 
Laatst bewerkt:
er is dus geen router die filtering uitvoerd.

Help :(

Moet/kan ik iets instellen en zo ja waar? Of ben ik overgeleverd aan het humeur van mijn computer en de aangesloten modem??
 
Nee. Heb gewoon verbinding zodra ik de PC opstart (op die momenten dat de verbinding het gewoon doet).
 
Bedankt, hiermee ga ik het proberen. Wel zie ik dat je dan een soort inbelverbinding krijgt. Wordt dit vaker gedaan bij kabel/adsl?
Ik weet niet anders dan dat je direct online bent wanneer de pc aangaat.
 
Wat voor soort inbel verbinding??????


Trouwens is al je oude software verwijdert van je vorige verbinding. ?
Draait er een firewall?
 
ik krijg zelf geen inbelverbinding maar dat zie ik in de instructies waarna ik verwezen werd.

Ik draai ZoneAlarm

In principe moet de verbinding er gewoon zijn wanneer ik de pc opgestart heb. Maar (heb wat meer info nu). Zie vaak dat mijn IP-adres in eerste instantie een 169.-nummer aangeeft terwijl ik voor mijn internetverbinding een 83.-nummer moet krijgen. Wanneer ik een paar keer renew doe krijg ik uiteindelijk wel het 83.-IP-adres.

1. Kan ik die niet standaard instellen ofzo? Waar komt die 169 vandaan? Ik heb hiervoor een SMC-modem-router op dezelfde netwerkaart aangesloten.

2. Helpt het wellicht om de netwerkkaart te verwijderen uit het systeem en opnieuw te installeren?
 
Weet je zeker dat je alle oude software heb verwijder???

Dat ip adres waar je dat in af gelezen.

Ga naar start, uitvoeren, en tik ipconfig in.
Dat is je org. ipadres.
Het verandere van je ipadres heeft te maken dat je geen vast ipadres heb maar een variable.
 
Geen software geïnstalleerd bij adsl-verbinding.

Inderdaar ipconfig. Staat vaak na opstarten op 169....

Meestal staat ie na

@echo off
ipconfig /release_all
ipconfig /renew_all


weer op 83.... zoals ie hoort.

MAAR WAAROM NIET DIRECT.....:(
 
Weet je wat het beste werkt: Lijdzaam afwachten tot Casema klaar is met rotzooien. Hier af en toe ook perioden dat er geen verbinding is (ik heb een router maar dat maakt in principe niet uit). Meestal helpt het dan om de spanning een paar minuten van het modem en de router af te halen - soms duurt het enkele uren voordat alles weer normaal werkt.
Maar 2 weken heeft het nog nooit geduurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan