casema problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pete928

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
hoi ik had een vraag
ik heb al een paar jaar kabelinternet van casema en zoals wel eens vaker gebeurt krijg ik wel eens een mail met een bericht over werkzaamheden aan het netwerk waardoor de verbinding wel eens weg kan vallen .
zo ook vorige week maar waar ik vroeger nooit problemen mee had heb ik nu sindsdien problemen met mijn verbinding vaak valt de verbinding weg en als ik dan de internetstekker er effe uithaal en weer erin stop heb ik weer verbinding .
advies om de stroom van het modem eraf te halen en 30 seconden wachten heb ik ook al geprobeerd maar heeft geen effect .
wie kan mij helpen of heeft wel eens soortgelijke problemen gehad

wij hebben ook wel eens de zelfde problemen.
laatst was het zover dat we het 3 keer op een dag hadden.(leuk als je al een dag aan het dowlloaden bent en dan valt je verbinding weg)
maar bij ons ligt het waarschijnlijk aan de modem.
want wij hebben nog zo een oude.dat eerste versie die toen kwam.
denk dat hij zijn langste tijd wel gehad heb.
ik weet niet wat voor modem jij heb?
maar je bent ijniedergeval niet de enige met het probleem.

nu een paar weken later is het probleem nog steeds aanwezig al ging het vandaag vrij goed maar vorige week had ik tot 2 x toe de halve avond geen internet .
de lampjes op het modum waren ook niet allemaal aan .
maar ook al branden ze wel dan is het nog geen garantie dat internet het ook doet .
soms moet ik de stekker effe uit de pc trekken en er weer indoen om weer verbinding te krijgen .

Hoe lang is je IP lease?

kan je opzoeken:

- start
- uitvoeren
- intypen: CMD
- enter
- intypen: ipconfig /all
- enter

Dan staat het helemaal onderaan.
Daar staat bijvoorbeeld:
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 28 november 2006 1:34:16
Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 28 november 2006 3:34:16

dinsdag 28 november
woensdag 29 november
dat is wat er staat met nog een tijdstip erachter

hoi ik had een vraag
ik heb al een paar jaar kabelinternet van casema en zoals wel eens vaker gebeurt krijg ik wel eens een mail met een bericht over werkzaamheden aan het netwerk waardoor de verbinding wel eens weg kan vallen .
zo ook vorige week maar waar ik vroeger nooit problemen mee had heb ik nu sindsdien problemen met mijn verbinding vaak valt de verbinding weg en als ik dan de internetstekker er effe uithaal en weer erin stop heb ik weer verbinding .
advies om de stroom van het modem eraf te halen en 30 seconden wachten heb ik ook al geprobeerd maar heeft geen effect .
wie kan mij helpen of heeft wel eens soortgelijke problemen gehad

waarschijnlijk staat je modem op zijn maximale signaal te sturen
door het te resetten ( spanning eraf-5sec-wachten- en weer terug erop )
gaat het modem weer rangen en als je geluk heb gaat hij weer online
resent zijn er upgradingen geweest het omzetten van qpsk naar Qam16
waarbij de modem nog iets harder moeten gaan zenden dan voorheen

het probleem zit waarschijnlijk in de aansluitdoos
het advies is dan toch om te bellen met casema

Dit probleem heb ik een tijd geleden ook gehad en heb toen inderdaad gebeld met Casema.

Wat blijkt: door de al eerder genoemde omzetting moesten er nieuwe modems komen, de oude modems doen het nog wel maar dan met dit soort vage storingen.

Check even welk modem je hebt: COM21 is de oude versie
11294.jpg

Wanneer je dit modem in bezit hebt dan is de enige oplossing om Casema te bellen en dit probleem te vertellen, vertel er dan bij dat je het COM21 modem nog hebt en dat je het nieuwe type wilt aanvragen. Deze krijg je dan binnen 14 dagen thuisgebracht en geïnstalleerd (gratis) door een monteur. Deze gaat pas weg wanneer de internetverbinding het weer doet.

Hoop dat het lukt, veel succes

Grtz Pieter

Dit probleem heb ik een tijd geleden ook gehad en heb toen inderdaad gebeld met Casema.

Wat blijkt: door de al eerder genoemde omzetting moesten er nieuwe modems komen, de oude modems doen het nog wel maar dan met dit soort vage storingen.

Check even welk modem je hebt: COM21 is de oude versie
11294.jpg

Wanneer je dit modem in bezit hebt dan is de enige oplossing om Casema te bellen en dit probleem te vertellen, vertel er dan bij dat je het COM21 modem nog hebt en dat je het nieuwe type wilt aanvragen. Deze krijg je dan binnen 14 dagen thuisgebracht en geïnstalleerd (gratis) door een monteur. Deze gaat pas weg wanneer de internetverbinding het weer doet.

Hoop dat het lukt, veel succes

Grtz Pieter

Com21 werkt helemaal niet meer bij casema
alles is vervangen voor eurodocsis /motorola

het is inmiddels opgelost een paar deuren verder staat buiten een kastje die alle verbindingen doorgeeft blijkbaar heeft de kabel die mijn verbinding doorgeeft niet helemaal goed vastgezeten een monteur heeft het probleem inmiddels verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan