Casema Wireless Station WL-018

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingYellow

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
ik ben sinds een poos overgestapt op Kabelband v Casema. Een Router gekocht (wireless Network 2.4GHz Broadband Home Station WL-018)

eerst sloot ik een Computer op de Router aan via een Vaste NetwerkKabel. Het werkte Perfect zonder enige moeite. Maar de problemen begonnen zodra ik een Draadloos Apparaat wilde toevoegen.

het Draadloze apparaat kon WEL verbinding maken met de Router, en dus ook met de andere computer. Maar de internet-verbinding was plotseling op beide apparaten verdwenen.

alles geprobeerd, IP-adressen veranderd, Router-instellingen via het "admin"-account verandert.. zoals het PPP over Ethernet ingesteld. Toch blyven er rare problemen, zoals dat de Casema-cdRom aangeeft dat het apparaat niet aangesloten is op de Modem.

de Windows XP standaard Firewall, en de NortonAntiVirus heb ik beide uitgeschakeld.

het LUKT me niet.. wie kan me aub helpen?

Laatst bewerkt:
ow
en ook de IP-adressen zijn nogal raar
als ik de Router ertussen heb, is het IP-adres:
192.168.123.1xx

wat volgens Casema duid op geen contact met de Modem, echter als ik probeer Rechtstreeks mn computer op de Modem aan te sluiten, doet ie het nog steeds niet en geeft ie als IP-adres:
169.254.38.xx

wat dan weer duid op dat de Dhcp niet goed is ingesteld

de NetwerkKaart is goed aangesloten, want het contact met de Router is goed. Ook is de Modem goed aangesloten, alle lampjes branden zoals het moet.
Waarschynlyk heb ik de instellingen vd Router dan niet goed ingesteld zeker? want er is niet veel te zien in de Status van : http://196.168.123.1xx

DNS, GatePort etcetera lijkt niet ingevuld
maar hoe moet ik dit doen?

help mij.. please?

OkaY sorry Jongens..
het was veel simpeler dan dat ik dacht..
het bleek dat er een Fout stond in het boekje vd Router. Daar gingen ze namelijk nog uit vd instellingen vd Oude Casema.. via PPoE

Jammer dat niemand reageerde..
maar.. het spijt MIJ dat ik jullie lastig viel met zoiets als dit.. ik zal deze Topic sluiten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan