Casema's netwerk update maakt de wrt54g incompatible

Status
Niet open voor verdere reacties.

justin1980

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Haai allemaal,

Ik werk bij een computerbedrijf en werk alleen maar met Linksys producten qua netwerk.

Nu is me het volgende de afgelopen week opgevallen, dat mensen die internet van Casema hebben en een WRT54G router versie 6 of 7.001 geen internet hebben. Of af en toe wel internet of geen internet.

Casema wat zowieso een bagger bedrijf is verteld aan hun klanten dat er niets aan de hand is, want als je de modem direct aansluit op je pc doet internet het gewoon.

Ik heb zelfs gehoord dat sommige sitecom routers geen verbinding kunnen krijgen met casema. Terwijl casema een deal met sitecom heeft als men draadloos wilt.

Ik heb van de technische dienst van Linksys een beta firmware voor de WRT54G versie 7 naar 7.00.7 Beta (WRT54Gv7_V7.00.7#000 Beta.zip). Met die upgrade lijkt het probleem verholpen te zijn.

Deze upgrade is nog niet beschikbaar op de download site van linksys. die zit nog op 7.00.4
stuur me een mailtje als je hem wilt hebben.

Volgens de TD van Linksys hebben ze geen problemen met andere providers. En heeft de WRT54G v7 gewoon altijd gewerkt met Casema tot afgelopen week/dagen.

Ik denk dat het mis gaat met het DHCP gebeuren van casema. Normaal is het heel simpel om een een wrt54g op de motorola modem van casema aan te sluiten, nu gaat het maar moeizaam en moet je vaak ook eerst de modem van casema uitzetten en na een tijdje krijgt ie een IP nummer toegewezen. Of soms ben je verbonden en bij status zie je gewoon de externe ipnummers 83.16.XXX en ook dan geen internet.

Wat ik zelf ook heel erg vervelend van linksys vind is dat die versie 7 van de WRT54G series helemaal is dichtgetimmerd. Dus je kan geen 3rd party firmware erin laden. Die overigens wel perfect met casema werken aldus een technisch medewerker van Linksys "ahum"

groetjes

Ik heb een soortgelijk probleem

Hallo,
De afgelopen paar weken heb ik steeds problemen met de internet verbinding.
Het modem uitzetten en mijn router (EDIMAX) resetten was steeds afdoende.

Op een gegeven moment weer internet eruit en de helpdesk gebeld.Die stelden vast dat het niet aan hun lag en de medewerken kon wat testen/uitlezen op afstand.Nadat hij wat had getest moest ik mijn router even 30 sec uitzetten en daarna aan.Vervolgens had ik weer verbinding.

NU heb ik weer geen internet via mijn Router maar wel rechtstreeks via het modem in mijn PC..
Ook heb ik 2 andere routers die ik nog had geprobeerd maar helaas.
Ik baal als een stekker want nu heeft mijn zoon geen internet op zijn kamer en ik niet op mijn hobbykamer.
Wat is de oplossing, ligt die bij CAsema of moet ik ergens mijn router upgraden als dat Uberhaupt kan of moet ik een speciaal merk/type kopen die wel werkt met het nieuwe netwerk van CAsema?

groetem MArcel:(

firmware linksys

Jusitn,

GRAAG ZOU IK DE FIRMWARE WILLEN HEBBEN

dank voor je moeite

Sloeper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan