Cassette bandjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seggelinck

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Beste lezers,
Ik heb in een blad gelezen dat je een cassette speler kunt inbouwen in een Computer,

Nou is mijn vraag: is er iemand die weet of er ook cassette recorder extern te gebruiken zijn en hoe doe ik dat.
Dus eventueel een adres waar een cassette recorder te koop is.
Anders graag in het Nederlands hoe ik van een HiFi radio etc. de cassette bandjes overzet naar de computer en waar ik die op moet aansluiten en wat voor bedrading in nodig ben.
Ik heb een geweldige computer Toshiba A100-410 misschien zou iemand die zijn hobby het is eens op deze pagina kunnen kijken en mij dan vertellen welke hoe ik het moet doen.
ergens zal ik via de HiFi radia etc. wel via de AUX moeten werken.

Dat ik hoop dat iemand mijn wil helpen.

Dan in iedergeval veel dank,
Gabriel :evil: die op muziek gebied nog veel moet leren.

Zo aan je geluidskaart zou het mogelijk moeten zijn om "geluid" in de pc te halen.
Zie link voor datasheet van je geluidskaart

http://www.zepto.dk/specifications/dk/specifications/alc861datasheet.pdf

Voorwaarde van je cassette-deck/recorder is dat ie [LINE-OUT] heeft, deze sluit je aan op de {line IN] van je geluidskaart.
Dan ff in eigenschappen van mixer/je geluidsinstellingen (rechtsonderin het luisprekertje/mixer rechtermuisklik te vinden meestal).de line goed inregelen ivm met oversturing.
Het mooist zou zijn dat je LINE-OUT van de recorder ook regelbaar is(meestal was dat vroeger de wat duurdere klasse).
Zo kan je eigenlijk elk toestel binnenbrengen in je PC die een line out hebben B.V. een PICK-UP is dat ff weer iets anders omdat deze vaak geen versterkt signaal(lineout) afgeven en dan heb je hiervoor een extra apparaatje nodig

Ik geloof dat ik hier veel aan heb

In de eerste plaats dank, en je/ u brengt het goed over daarvoor dank.

Ik ga het morgenavond uit proberen,
Alvast veel dank.
Gabriel:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan