Cassettebandjes digitaliseren met ION Tape Express+

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo,

Ik heb hier een ION Tape Express + staan (net nieuw).
Nu probeer ik met behulp van de meegeleverde software (EZ Vinyl/Tape Converter) te digitaliseren. Ik sluit het apparaat aan en dan als ik op de Recorder de knop Play indruk krijg ik een heel raar hoog gepiep te horen, laag gebrom en nog een raar geluid wat ik niet thuis kan brengen.
Wie weet er een oplossing? Evt. een handleiding of andere software.

Groet,

Michaël

Hallo Michaël.

Met de kopstuk Cassettebandjes digitaliseren dacht even van kijk nou komt er eens wat techniek op tafel.
Maar je had nog niet zoiets bedacht als bij enterprise ,tja dat is nou jammer het gaat nog niet lukken met beam me up, Scotty.
Maar het hele begin van die techniek is al heel oud.

En daar ben jij nu mee aan het spelen.
Je weet dat een computer alleen maar met twee getallen werkt een 0 en een 1 (binair stelsel).
En als je dat wilt bewaren kun je ze op een cd branden op een manier van een klein puntje en een streepje.

Maar die waren er nog lang niet toen je al wel een computer had.
En als je de data wilde bewaren kon je dat op een vinyl tape doen (casette bandje b.v).
Maar op zo'n tape kan je geen 0 of 1 zetten en ook geen puntje of streepje.
In een vinyl tape zit verpulvert ijzer die door een magneet (kop) in een bepaalde rang orde werd gericht ,wat een analoge techniek is.
En om van digitaal naar analoog te gaan worden die 0 en 1 als een geluid (net als met muziek) op een vinyl tape gezet.

Wat je nu hoord is dus hoe de computer data als geluid in je oren klinkt. :)

Groet Ragdoll.

Laatst bewerkt:
gebrom met overzetten geluid cassettebandje

Hallo Michel.
Vandaag een ION tape express gekocht. Aangesloten op pc. Bijgeleverde programma geïnstalleerd. Bandje erin en draaien/opnemen. Inderdaad wordt het geluid opgenomen en later overgezet naar iTunes. Alleen, en dan kom ik op jouw punt. Ik heb daar een vervelende lage brom bij. Ik herken dat uit het verleden met bandrecorder opnames e.d. Niet goed afgeschermde delen veroorzaken een brom. Ligt naar mijn idee aan de fabricage van de speler. Het moest natuurlijk goedkoop. Ik ga het apparaat weer terugbrengen. Beter niets dan elke keer frustratie met opnames.
Ik denk dat ik maar een oud tapedeck van stal moet halen met een line uitgang. Waarschijnlijk doet die het i.c.m. Magix wel goed.
Suc6

Hallo Michel.
Vandaag een ION tape express gekocht. Aangesloten op pc. Bijgeleverde programma geïnstalleerd. Bandje erin en draaien/opnemen. Inderdaad wordt het geluid opgenomen en later overgezet naar iTunes. Alleen, en dan kom ik op jouw punt. Ik heb daar een vervelende lage brom bij. Ik herken dat uit het verleden met bandrecorder opnames e.d. Niet goed afgeschermde delen veroorzaken een brom. Ligt naar mijn idee aan de fabricage van de speler. Het moest natuurlijk goedkoop. Ik ga het apparaat weer terugbrengen. Beter niets dan elke keer frustratie met opnames.
Ik denk dat ik maar een oud tapedeck van stal moet halen met een line uitgang. Waarschijnlijk doet die het i.c.m. Magix wel goed.
Suc6
Wacht! Download via internet Audacity en een handleiding daarvan of Polderbits Geluidsrecorder! Werken allebei supergoed!

Bedankt

Wacht! Download via internet Audacity en een handleiding daarvan of Polderbits Geluidsrecorder! Werken allebei supergoed!

Hallo Michi,
Bedankt voor je reactie, maar een ongewilde elektrische brom haal je niet weg met een ander softwareprogramma. Was het maar waar. Je kunt het sofwarematig onderdrukken maar daarmee devalueer je ook een stukje van de originele geluid. In ieder geval heb ik hem direct teruggebracht en kreeg zonder morren m'n geld retour.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan