Cat5 vervange. Wat nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supercop

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik wil mijn 10 jaar oude UTP cat5 kabels gaan vervangen door cat5e of cat6 om zodoende een gigabit netwerk(1000 Mbit) te maken. Dit omdat ik haperingen heb in het streamen van HD en bluray.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Op de site van www.netwerkproducten.com eea getracht te lezen over stugge en soepele kabels. Maar ik snap het nog steeds niet helemaal.

Ik zit met de volgende vragen:

1) Welke (type) kabel heb ik nodig als ik via loze leidingen in de muur naar (inbouw) wandcontact ga? Kan ik mijn huidige wcd blijven gebruiken of moet ik deze vervangen. Heb er niet veel verstand maar het lijkt dat mijn huidige wcd voorzien van zogenaamde jacks(kan dat?)
2) Ik zie cat5e en cat6e wcd staan met 2 aansluitingen. Moet ik ook 2 kabels gaan trekken per leiding voor een gigabit aansluiting? Heb maar 1 aansluiting nodig in de ruimte van de wcd.
3) Heb ik speciale RJ45 cat5e of cat6 stekkertjes nodig?
4) Tips voor betrouwbare netwinkels met goede kabels of is eerder genoemde aan te raden?

In het geval van cat 5e heb je eigenlijk een upgrade van Cat5 en blijft het grotendeels hetzelfde.

Heb je getest dat je huidige cat 5 inderdaad geen gigabit kan? Indien het relatief korte afstanden zijn kan veel van de betere cat5 prima gigabit doen (tot een afstand van zo'n 20-25 meter).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan