• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Categorie bijeenvoegen hoe?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.163
Ik ben bezig om de administratie voor een stichting op te zetten en heb besloten dit toch maar zelf te maken in Excel.
Met welke formule kan ik diverse categorieen uit het kasboek, die ik allen een A t/m Z code heb meegegeven, samenvoegen?
Dus dat ik bv bankkosten code D betalingen 12 x per jaar automatisch kan laten optellen in een ander excel bestand waar per blad iedere categorie als totaal komt te staan.
Dus excel blad 1 is dan bankkosten blad 2 kosten bestuur etc
Heel graag een tip!
 
Verdiep je eens in draaitabellen.
Daar moet alles denk ik eenvoudig mee op te lossen zijn
 
Een tip.

Stap van de gedachte af om de zaken in meerdere bestanden te regelen.
Het is soms al lastig genoeg in één bestand.
 
Stap van de gedachte af om de zaken in meerdere bestanden te regelen.
Het is soms al lastig genoeg in één bestand.

Dit is het meest verstandige wat ik sinds enig tijd al heb gehoord(gelezen). ! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan