• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Categorieas van een staafgrafiek benoemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacks88

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2010
Hallo,

ben bezig met een grafiek te maken in Excel2007.
Nu staan er echter hele lelijke nummers (van 1 tm 7) ipv de namen van mijn verschillende categorieen. Bij brongegevens staat er wel categorielabels, maar daar kan je ze niet echt benoemen geloof ik, je kan alleen een bereik opgeven. Terwijl ik daarboven gewoon mn reeksen kon benoemen.
Ik wil dus graag ook mn categorieeen labelen aan de linkerkant verticaal van mn grafiek, en daar geen cijfers hebben staan.
Kan iemand me helpen?

Groetjes, Anne

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,
bij de dummydata is het ook zo dat er 1 t/m 7 staat. Het zou misschien kunnen dat het wel goed gaat als je de categorieeen ook geselecteerd hebt bij het maken van de grafiek, maar dat gaat niet bij mn echte data omdat er nog een hoop data tussen staan die niet in de grafiek mogen.
Alvast bedankt, Anne

Anne,

Je kan bij het maken van je grafiek ook meerdere 'celblokken' selecteren, dus je data en kopjes hoeven niet per se naast elkaar te staan. Dit doe je door tijdens het (met de muis) selecteren Ctrl ingedrukt te houden. Dat is 1 optie om je as-labels te krijgen.

Een tweede manier is (nu je je grafiek al hebt) om het volgende te doen:
- Klik met rechts op de grafiek en ga naar Source Data (mijn Excel is engels).
- Ga naar het tabblad Series
- Ga staan in het vak bij Category (X) axis labels
- Selecteer de labels (in het voorbeeld dus cel A2 tm A8
- Klik op OK.

Laat even weten of het lukt.

Succes,
plagvreugd.

Ja, bedankt!
Het lukte meteen. :D
Nu wilde ik alleen het wat mooier maken, in mijn data staat A nml als hoogste. Dus dat heb ik gedaan, maar nu is de waarde-as die eerst onder mijn grafiek stond er boven komen te staan. En hij wil niet terug..
Weet u toevallig ook hoe dat moet?
Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan