• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Categoriseren en fouten van het totaal afhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poetsie66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Mijn vraag gaat over het categoriseren van vragen.
Ik heb een lijst met vragen (zie voorbeeld) waarvan ik bepaalde vragen wil onderverdelen in categorieën.
Vraag 1-3 is categorie 1, 4-6 categorie 2 en 7-9 categorie 3.
In het voorbeeld heb ik in de kolommen L,M,N zelf de waarden getypt, maar ik wil weten of dat ook met formules kan.

De kruisjes geven foute antwoorden weer. Die moeten dus van het totaal afgehaald worden.

Ik heb expres vraag 10 blauw gemaakt, die hoort dus bij categorie 1. Dit omdat in het uiteindelijke document wel meer vragen door elkaar kunnen staan.

Bekijk bijlage Voorbeeld categoriseren.xlsx

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Groeten,
Erik Poetsma

Beste Cobbe,

Dit werkt inderdaad! Wat doet de Aantal.Als functie precies?
Het enige wat ik graag anders wil is dat ook bij categorie 1 het totaal '0' kan zijn. Als ik nu alle vakjes vul met een 'x' dan krijg ik totaaluitkomst 1 voor categorie 1 en bij C2 en C3 wel als totaal '0'

Ik heb nog even gekeken en een foutje in de formule gevonden.
Nu werkt hij wel. Er was een verwijzing naar verkeerde cellen.

Bedankt voor de oplossing!

Groeten,
Erik

Ja sorry voor de foutieve verwijzing.

Aantal.als(bereik;"wat") telt het aantal x dat "wat" voorkomt in bereik, in dit geval aantal lege cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan