• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Categoriseren leveranciers advies nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik heb een megalijst met leveranciers die ik wil categoriseren op productgroep. Je hebt productgroepen en subproductgroepen. Nu kan ik dat wel doen met een dropdownlijst multitiered, maar ik houd het probleem dat 1 leverancier onder meerdere productgroepen kan vallen. Eén leverancier kan bijv. zowel elektronica als kantoorartikelen als witgoed leveren. Je krijgt dan als snel zoiets als:

[table="width: 500"]
[tr]
[td]Leverancier 1[/td]
[td]Hoofdproductgroep 1[/td]
[td]Subproductgroep 1.1[/td]
[td]Subproductgroep 1.4[/td]
[td]Hoofdproductgroep 2[/td]
[td]Subproductgroep 2.4[/td]
[/tr]
[/table]

Dan krijg je dus meerdere kolommen na elkaar, dit lijkt niet bijster handig. Maar ik kan met een dropdownmenu niet meerdere opties in 1 kolom kiezen en als ik het zonder dropdown doe valt er straks helemaal niet meer op te filteren.

Hebben jullie een advies voor hoe dit het handigst te doen?

Steek dat eens in een voorbeeldbestand.

Normaal gesproken heb je ook een tabel met Inkopen. Die zal je leveranciers automatisch koppelen aan producten (en via producten aan subgroepen, en via subgroepen aan hoofdgroepen).
In dat geval krijg je te maken met minimaal vijf tabellen:
Inkopen (met de "inkoop feiten" zoals Datum, Leverancier, Product, Aantal, etc)
Leveranciers
Producten
Productsubgroepen
Producthoofdgroepen.

Normaal gesproken heb je ook een tabel met Inkopen. Die zal je leveranciers automatisch koppelen aan producten (en via producten aan subgroepen, en via subgroepen aan hoofdgroepen).
In dat geval krijg je te maken met minimaal vijf tabellen:
Inkopen (met de "inkoop feiten" zoals Datum, Leverancier, Product, Aantal, etc)
Leveranciers
Producten
Productsubgroepen
Producthoofdgroepen.

Ik denk dat ik er door jouw suggestie wel uit ben. Lekker dom dat ik er niet aan heb gedacht haha, zie vb 2, volgens mij moet ie zo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan