cbo vult cbo voor opzoeken gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nu ook de staandaard waarde ingesteld op eerste record en dan krijg ik ook gelijk mijn eerste zoek resultaat te zien
Slecht idee; keuzelijsten (zeker als het zoeklijsten zijn) moet je leeglaten. De gebruiker moet daar zelf een keuze in maken, vind ik. Bovendien loop je anders de kans dat de code gelijk al naar het eerste record springt, en waarom zou je dat willen? Lekker aan de gebruiker overlaten dus, want je biedt er in mijn ogen geen toegevoegde waarde mee aan. Hiermee wel:
Code:
Private Sub cboFindLL_Records_Input_Click()
Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[LLID] = " & Str(Nz(Me![cboFindLL_Records_Input], 0))
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark

End Sub

Slecht idee; keuzelijsten (zeker als het zoeklijsten zijn) moet je leeglaten. De gebruiker moet daar zelf een keuze in maken,

Is het dan van mij zo'n rare gedachte dat een zoek veld gelijk iets laat zien, ik vindt het juist prettig dat wanneer ik schakel naar voornaam ik gelijk alle voornamen zie, en wanneer ik overschakel naar achternaam ik de achternamen zie.

Gelukkig ben ik zelf de gebruiker van deze database, dus ga ik voorlopig voor deze optie. Tenzij hij problemen gaat opleveren.

Wel heb ik een vraagje over mijn eerste zoek veld, als ik namelijk kies de zoekfunctie LLID dan toont hij alleen 0 in de zoekresultaten cbo, dit komt natuurlijk omdat het veld LLID in de eerste kolom zit en deze op 0cm staat. hoe kan ik dit tackelen,

Verder zie ik nu het werkt ook gelijk een stukje tekortkoming van deze functie.

Kan ik de functie uitbreiden dat wanneer ik zoek op voornaam ik de optie te zien krijg van een samengesteld veld voornaam tussenvoegsel en achternaam. (dit moet natuurlijk geprogrammeerd worden) , en als ik kies achternaam dat ik krijg achternaam, tussenvoegsel voornaam

Als ik op Janssen straks zoek in een database met 10 Janssen wordt het lastig de juiste eruit te halen.

Moet ik hiervoor een queri maken die eerst deze namen zo samen stelt en deze als resultaat weer laat geven binnen de cbo?

Je zegt anders wel steeds andere dingen; eerst dit:
Heb nu ook de staandaard waarde ingesteld op eerste record en dan krijg ik ook gelijk mijn eerste zoek resultaat te zien
En nu dit:
ik vindt het juist prettig dat wanneer ik schakel naar voornaam ik gelijk alle voornamen zie, en wanneer ik overschakel naar achternaam ik de achternamen zie.
Het eerste is dus onzinnig (in mijn ogen; hoe logisch is het dat als je iets zoekt, dat je dan bij de eerste gevonden optie uitkomt?), het tweede kun je bereiken door de opdracht Dropdown toe te voegen, zodat de tweede keuzelijst gelijk uitklapt als je in de eerste wat zoekt. En dat voegt dan wèl gebruikersgemak toe.
Wat betreft je vraag over LLID: als je in de huidige nieuwsbrief kijkt, staat daar de techniek uitgelegd die je nodig hebt. De tweede vraag heb je zelf al beantwoord ;) Ik zou de SQL dan overigens inbouwen in de keuzelijst actie, en daar geen aparte query voor maken. Je moet toch switchen tussen de velden, en dat kan alleen met VBA.

het tweede kun je bereiken door de opdracht Drop down toe te voegen, zodat de tweede keuzelijst gelijk uitklapt als je in de eerste wat zoekt. En dat voegt dan wèl gebruikersgemak toe.

Als ik het zo lees, is dat precies hetgeen ik wilde bereiken, Ik benoem het anders en heb de verkeerde functie gebruikt. Zal eens opzoek gaan naar de drop down functie van die tweede lijst.

gevonden;

Code:
Private Sub cboFindLL_Records_Input_Enter()
    Me.cboFindLL_Records_Input.Dropdown
End Sub

Bedankt voor de tip van de nieuwsbrief? Die staat bij mij waarschijnlijk uit, dus heb ik die nog nooit gezien!

Laatst bewerkt:
De huidige nieuwsbrief kun je via de link op het hoofdmenu terugvinden. Ik zou er ook zeker een abonnement op nemen, want oude nummers kun je alleen openen als je lid bent. En als abonnee bouw je zelf je archief op. Of lid worden natuurlijk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan