Ik ben aan het proberen een CC bij te laten plaatsen als ik een mail laat verzenden, nu is het zo dat er niet altijd een CC in de adressen lijst staat en deze dan ook niet verzonden hoeft te worden.
ik heb de volgende code om te mailen:
Ik had bij CC het volgende staan:
Alleen als er dan geen CC in de adressenlijst staat komt er bij CC in Outlook een 0 te staan en gaat hij dus niet verder.
Nu dacht ik dat met het volgende te kunnen opvangen maar krijg het niet goed in de code opgenomen.
Had een mailto2 = gemaakt en onderstaande erachter geplaatst en bij .CC = mailto2 gezet maar dat werkt niet
Weet iemand hoe dat wel moet?
Alvast dank.
ik heb de volgende code om te mailen:
Code:
Dim Bestand As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
Dim signature As String
Bestand = Environ("TEMP") & "\" & ActiveSheet.Name & " " & Range("B17").Value & ".pdf"
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat _
Type:=xlTypePDF, _
Filename:=Bestand
mailto = ActiveSheet.Range("G12")
Subject = "Factuur van de afgelopen periode. "
Body = "Geachte relatie, <br><br>" & _
"Hierbij doen wij u onze factuur toekomen van de door ons verleende diensten van de afgelopen periode. <br>" & _
"Met het vriendelijke verzoek om voor betaling zorg te dragen." _
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
With OutMail
.display
signature = .HTMLBody
.to = mailto
' .CC = ""
' .BCC = ""
.HTMLBody = "<Body style='color:black(33,38,227);font-family:calibri;font-size:15'></font></p>" & Body & "<br>" & .HTMLBody
.Subject = Subject
.Attachments.Add Bestand
.Send
If ActiveSheet.Range("G15").Value <> "" Then Add.Range("G15").Value
End If
End With
Kill Bestand
Ik had bij CC het volgende staan:
Code:
ActiveSheet.range ("g15").Value
Nu dacht ik dat met het volgende te kunnen opvangen maar krijg het niet goed in de code opgenomen.
Had een mailto2 = gemaakt en onderstaande erachter geplaatst en bij .CC = mailto2 gezet maar dat werkt niet
Code:
If ActiveSheet.Range("G15").Value <> "" Then Add.Range("G15").Value
end if
Weet iemand hoe dat wel moet?
Alvast dank.