CCD Chip Defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Berichten
180
Hallo,

Ik heb hier naast mijn nu 3 werkende beveilegings camera's nog 2 niet werkende liggen, Ze gaat allebij aan maar geven Zwart beeld. het zijn 2 verschillende camera's en 1 heeft het gister nog gedaan, en toen ik hem vandaag wilde aansluiten werkte hij niet meer. de ander heb ik nooit eerder getest omdat ik de juiste plugs niet had. Maar die blijkt dus ook al niet te werken.

Nu is mijn vraag, kan het zijn dat de CCD chip kapot is? Hoe gaat een CCD chip normaal kapot? want ik heb ze regelmatig aangehad of iig los liggen zonder lens erop. Kan het zijn dat deze chips niet tegen direct licht kunnen? Want dit kan volgens mij de enige reden zijn waarom de 1ste camera nu niet meer werkt.

Kan zo'n chip worden doorgemeten? of gerepareerd?

Mvg,
Nighthunter
 
Laatst bewerkt:
Een camera gaat naar mijn beste weten niet kapot door een bepaalde lichtintensiteit.
Het beeld zou slechter kunnen worden als de camera bepaalde lichtsterkten niet goed aan kan, maar kapot zal hij hier niet van gaan.

Ik denk dat het probleem hier elders gezocht moet worden. Misschien een gammele bekabeling ?
 
Hallo,

Gammele bekabeling kan kan het denk ik niet zijn, ik heb de andere camera's verbonden via UTP kabels en het signaal en Beeldscherpte is perfect, niks aan op te merken. en zelfs met een pinset welke in de bnc zit en ik daar een en lowend composiet kabel tegenaan houd, krijg ik met de andere camera's nog haarscherpbeeld. Dus daar zou het denk ik niet aan liggen.

Ik heb de camera's opengehaald en er blijkt niks los te zitten, alles zit goed in elkaar. ook zonder lens erop geeft de camera zwart beeld. terwijl de werkende een witte waas latenzien.

Mvg,
Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan