CCFL kabel verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firescorpion

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Ik heb pas een window gemaakt, en CCFL's in de pc gezet. Maar nadat ik de kabel van een van de CCFL's heb verlengt gaat deze CCFL niet meer zo goed.
Zit er ergens toch een breuk in de kabel of kan je die kabels gewoon niet verlengen?

De lengte is ongeveer verdubbelt van 20cm naar +-40cm

*in de bijlage zie je de CCFL (die verlengt is) op de grond liggen, de andere die nog gewoon is brandt een stuk feller...

Alvast bedankt,
Firescorpion :)

Bijlagen

• CCFL kabel verlengen.JPG
    CCFL kabel verlengen.JPG
    70,8 KB · Weergaven: 67
Waarschijnlijk heeft het met de lengte van je kabel te maken, als je deze weer korter maakt, zal de CCFL ook weer meer licht geven. Je zal moeten proberen de afstand tussen de CCFL en Inverter te houden, zoals je deze gekocht hebt.

Laatst bewerkt:
Nog iets, als ik de ccfl die goed werkt uit de inverter haal, dan brandt de ccfl met de verlangde kabel harder.
Dit heeft dan dus ook te maken met de lengte van de kabel ?

Met harder bedoel ik feller, dus hij gaat feller branden als ik de ccfl met de goeie kabel eruit haal

Maar, de weerstnd van zo'n koperdraadje is toch zo klein dat dat te verwaarlozen is? Niet ? :confused:

** Ik ga nu 3 dagen weg naar een lan, misschien weet daar iemand hoe het zeker komt.
Bedankt voor het snelle reageren ::thumb:

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen ofzo de kabel weer korter maken...

Jullie horen wel van mij of de ccfl het dan beter doet ;)

Ik kreeg van de electroboer het advies, de kabel zo min mogelijk te verlengen tussen de inverter en de CCFL, juist omdat deze dan minder fel zou gaan branden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan