CCleaner haalt te veel weg

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Omdat ik last had van zeer lastige en opdringerige reklames van o.a. McAfee heb ik CCleaner en Eset geinstalleerd.
In beide programma's heb ik ook enkele uitsluitingen ingesteld.
Omdat ik telkens links weer opnieuw moest aanmaken na en run van CCleaner
Bij CCleaner echter krijg ik bepaalde links (die in mijn standaard bureaublad staan) niet uitgesloten, zoals die o.a. van Helpmij.nl en De Telegraaf.nl

Hoe krijg ik de link naar b.v. Helpmij.nl en De Telegraaf uitgesloten van reiniging door CCleaner?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Vertel eerst eens welke optie in CCleaner URL- of .lnk-bestanden verwijdert.
Het is niet verstandig als je alles maar klakkeloos aanvinkt. Goed kijken en opletten wat aangevinkt staat is de beste remedie.

Cleaning tools zoals CCleaner zijn bij mij uit den boze.
Gebruik voor het weren van reclame uBlock Origin:

Gebruik is een vrije keuze. Ik gebruik het al lang, maar je moet goed nakijken wat aangevinkt staat. Het is wel jammer dat de bemoeizucht van de ontwikkelaars steeds groter is geworden. Maar dat is met alle software het geval. Dat zijn de zogenaamde "Chinese invloeden" zullen we maar zeggen.

Ja Senso, zoiets denk ik ook.
Ik denk dat ik CCleaner er maar weer uitgooi, en de link van edmoor probeer.
Dat lijkt me zinneger.
Gebruik voor het weren van reclame uBlock Origin:
Hallo @edmoor
Ik heb de Extentie uBlock Origin in Google weten te krijgen.
Moet er nog wat aan afgesteld worden, wat betreft McAfee of zo?

Laatst bewerkt:
Je hoeft er niks aan in te stellen.
Als McAfee nog op je PC staat verwijder die dan.
Je hebt voldoende aan de gratis Windows Defender.

Misschien wel leuk om dit eens te bekijken m.b.t. het gebruik van uBlock:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Laatst bewerkt:
Ccleaner zal weinig uitrichten voor opdringerige reclames.
Vraag is waar die reclames verschijnen: via mail, via de browser of als pop-ups op het scherm.
In veel gevallen kunnen gratis producten als malwarebytes, ADwcleaner een Emsisoft emergency de oorzaak vinden en wegnemen.
In de browser houden extensies als Ublock Origin het nodige tegen en voorkomt Ghostery het prijsgeven van informatie.

Oh, en Mcafee is gewoon te verwijderen uit de verzameling van geïnstalleerde applicaties.

Ik heb die Extentie toegevoegd, we gaan het meemaken.

Ik gok even, maar een goede kans dat die McAfee rechtsonder in de notificaties verschijnt. Indien ja, dan is dat gebeurd via het bezoeken van een website waar je (per ongeluk) hebt geklikt op het toestaan van notificaties

Bij chrome zitten die instellingen onder -> chrome://settings/content/notifications

Precies in de roos, ga ik dan maar uitzetten.

Terug
Bovenaan Onderaan