ccleaner of easycleaner?

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Bij programma’s die al jaren niet meer geüpdate worden (2001) zet ik grootte vraagtekens.
Zeker als het om aanbevelen gaat...........

Dat mag, maar als je je verdiept in de future die beschreven wordt, kom je waarschijnlijk samen met een paar miljoen heel tevreden gebruikers tot de conclusie dat de clean functie voor niet meer aanwezige registersleutels geen tierelier te maken heeft met Windows en / of andere updates.
Misschien is het handig dat je je eerst wat verdiept in items alvorens een mening te geven?

De functionaliteit die beschreven wordt, doet niets anders dan "kijken" of een registersleutel verwijst naar een niet meer op hdd staand programma. Da's update onafhankelijk, vergelijk het maar met het afspelen van een mp3. Dat kon 6 jaar geleden met de WMP en heeft nog steeds geen tierelier met updates van WMP te maken.

Er zijn ook miljoenen tevreden Norton gebruikers, maar dat is geen reden om het aan te bevelen.

Laat ik het dan anders verwoorden; het is zo gemakkelijk om op het w w w een minder positieve reactie te vinden over iets, nét zoals het gemakkelijk is om positieve reacties te vinden.

Een ict onderwijsinstelling (of whatever) heeft er natuurlijk ook helemaal geen verstand van als ze in 2007 over Regcleaner adviseren ;)

Laatst bewerkt:
Als 'Giga Honourable Senior Member' heb je een bepaalde verantwoording (vind ik) aangaande antwoorden en aanbevelingen.
En wat ik mij dus afvroeg was of het aanbevelen van dat programma wel zo wijs is.
Die afweging is verder geheel aan jou, ik zet er alleen een vraagteken bij, niet meer niet minder.
Dat jij er fan van bent is prima maar zegt verder niets over het programma en of het werkelijk zo goed en veilig is al jij denkt.

Wat de door jou aangehaalde site (Onderwijs) betreft, als ik lees dat AVG toch eigenlijk wel superieur is aan bv Kaspersky, dan snap ik waarom het zo beroerd is gesteld met het onderwijs.
Het getuigt niet van enige kennis op dat gebied, alleen van een verkeerde voorstelling van zaken.

Als 'Giga Honourable Senior Member' heb je een bepaalde verantwoording (vind ik) aangaande antwoorden en aanbevelingen.
En wat ik mij dus afvroeg was of het aanbevelen van dat programma wel zo wijs is.
Die afweging is verder geheel aan jou, ik zet er alleen een vraagteken bij, niet meer niet minder.
Dat jij er fan van bent is prima maar zegt verder niets over het programma en of het werkelijk zo goed en veilig is al jij denkt.

Wat de door jou aangehaalde site (Onderwijs) betreft, als ik lees dat AVG toch eigenlijk wel superieur is aan bv Kaspersky, dan snap ik waarom het zo beroerd is gesteld met het onderwijs.
Het getuigt niet van enige kennis op dat gebied, alleen van een verkeerde voorstelling van zaken.

Ik ben het geheel met genoemde stelling eens en v.w.b. die "site", alleen al de lay-out zegt genoeg vind ik over die instelling...

Dat zal in dit geval geen probleem zijn, deze TS zal wel weten wat hij doet. :)
Dat geldt alleen niet voor alle TS’ers.

Tsja,

Ik moet zeggen, ik heb ze beide gebruikt en kreeg het idee, maar dat kan ik niet met feiten staven, dat CCleaner nog iets grondiger te werk gaat dan Easy Cleaner.

Maar in de diverse testen komen beide programma's er goed van af

Idem dito, CCleaner soms te grondig wat het register betreft, naar ik ervaarde.
Heeft wel de optie om de prullenbak te legen, dat kort geleden op de normale manier
niet lukte.
Overigens kreeg ik toen via het forum een reg.aanpassing en alles werkt nu normaal.

Met regelmaat gebruik ik Norton Windoctor en ben daar zeer tevreden over.

Met EasyCleaner verwijder ik de tijdelijke bestanden, die worden op je pc gezet
waar je er geen zicht op heb.
Vindt ik dus wel zinvol.

Ik laat de conclusie gaarne aan topicstarter over ;) :D

Dat zal in dit geval geen probleem zijn, deze TS zal wel weten wat hij doet. :)
Dat geldt alleen niet voor alle TS’ers.

Zoals reeds eerder gemeld laat ik voorlopig dat easycleaner staan. Blijf het nu wel wat alerter volgen wanneer ik op Helpmij of elders topics over register opschonen tegenkom. Momenteel werkt het bij mij naar behoren. Wanneer de rest van de computer opgeschoond kan worden "met een druk op de knop" dan is dat mooi meegenomen ook al is het verder niet het belangrijkste.
En toen ik dat easycleaner voor het eerst ging gebruiken heb ik eerst goed gelezen of er gevaren zaten aan het opschonenen van het register. Ik ben er nu helemaal vertrouwd mee en het gaat eigenlijk nooit mis.
Er zit in het programma ook een optie om dubbele bestanden te verwijderen. Daar wordt voor gewaarschuwd dat je moet weten wat je doet. Dat weet ik dus onvoldoende en daar blijf ik vanaf.

Er zit in het programma ook een optie om dubbele bestanden te verwijderen. Daar wordt voor gewaarschuwd dat je moet weten wat je doet. Dat weet ik dus onvoldoende en daar blijf ik vanaf.

Daar zijn idd al veel problemen door ontstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan