Opgelost CCleaner

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

mariton

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2015
Is dit een nuttig programma?
En ook waard om er voor te betalen.
Proffesionel versie kost €32!

Wat versta je onder nuttig?
Gezond verstand bij het gebruik is veel nuttiger.

De gratis versie is prima, en meer dan voldoende om de computer op te schonen. Zelf vind ik de huidige versie oerlelijk en vervelend in het gebruik; de vorige GUI was een stuk beter. Ik gebruik het eigenlijk niet meer. Ik zou voor deze versie in ieder geval niet betalen :).

Die schoningsprogramma's geven vaak meer problemen dan dat ze oplossen, dus zeker niet voor betalen.
Maak af en toe je Temp map en Downloads map leeg en draai Disk Cleanup van Windows.
Dat is voldoende en kost niks.

Laatst bewerkt:
Ik zou geld uitgeven dat maakt je een stuk lichter in de portemonnee.
CCleaner is de gratis versie voldoende. Wel goed nakijken wat allemaal staat aangevinkt en het menu nakijken.
Ik heb nu een tool van Genie die vindt 250 GB onnodige systeembestanden!
Kan iemand dat verklaren? Hoe groot is Windows? Maar goed, ook 600 registerfouten en ga je dat uitvoeren/repareren dan werkt je systeem niet meer. Ja, wij lossen het voor u op!

* Schijfopruiming
Gebruik schijfopruiming (Disk Cleanup)

Elke computer heeft een groot aantal bestanden en programma's op de harde schijf die al een tijdje niet zijn gebruikt of overbodig zijn.

Met Schijfopruiming kunt u zien welke toepassingen en bestanden van uw computer kunnen worden verwijderd. Kijk ook naar de optie: Clean up system files = Systeembestanden opschonen. Daar krijg je meer opties. Bij tabblad Meer opties kun je herstelpunten en Shadow Copies verwijderen. Maak wel een nieuw herstelpunt.

Schijfopruiming kan ook met CCleaner en Glary Utilities, kijk wel eerst de instellingen na!

- Open > Deze computer > rechtsklik op C-schijf (C: )
- RMK > Eigenschappen (RMK = rechtermuisknop)
- Tabblad > Algemeen
- Kies > Schijfopruiming etc.

Alternatieve werkwijze:

- Gebruik > WIN-toets + R (= Run command = Uitvoeren)
- Typ > cleanmgr.exe > druk op Enter

Laatst bewerkt:
Ik heb werkelijk waar nog nooit iets gezien dat wordt opgelost of verbeterd door programma's zoals ccleaner. Is de moeite niet, en heeft alleen maar de potentie om problemen te veroorzaken.

Persoonlijk vind ik de schijfopruiming van Windows voldoende. Meer heb je echt niet nodig.

Terug
Bovenaan Onderaan