ccs dedicated server

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
ik heb een eigen server gemaakt en als ik in de snelkoppeling -ip xxx.xxxx.xxx:xxx zetdan wil hij niet starten
haal ik hem weg dan doet hij het wel, alleen weet ik dan niet op welk ip hij aan staat

weet iemand iets?

gr justin

Moet dat niet +ip xxx.xxxx.xxx:xxx zijn?
Ik vraag mij af of je uberhaubt het ip-adres moet aangeven, meestal is dat alleen als je meerdere servers op één pc hebt lopen, of meerdere servers onder één dedicated box.

het +ip heb ik ook geprobeerd ja, maar alleen als ik dus helemaal geeen ip neerzet doet hij het, ik zie dan ook in de console dat de bots bezig zijn.
maar het probleem dan is dat ik niet weet op welk ip adres hij speelt dus ik kan niet joinen:D

Is het een gehuurde server, of een pc in je eigen netwerk?

het is een pc in eigen netwerk

[edit] had ik er natuurlij meteen bij moeten zetten:P

Dat geeft niet.
Je kunt dan misschien de server joinen in een lan omgeving?
Ik weet niet wat de connectiemogelijkheden zijn met CSS maar vast wel connect lan of internet-server?
Verder, mocht je persé het ip-adres willen invoeren, kijk dan even onder het Startmenu naar de Opdrachtprompt en typ in ipconfig, je krijgt nu het ip adres te zien van je pc (intern adres).
Doe dit uiteraard wel op de pc waarop de server draait, maar probeer het eerst eens zonder, grote kans het de instelling niet nodig is.

waar ik nu achter ben, is dat de server automatisch op mijn interne ip adres draait.
ondanks dat ik het externe ip adres in de server.cfg heb gezet.
ik heb mensen horen praten over je pc in DMZ zetten:confused: dus ik ga dat even bekijken.
ik heb voorderest alles al geprobeerd

Laatst bewerkt:
Één ding is zeker, je hoeft je extern ip-adres niet in het config te zetten, als goed is forward je router het extern adres met poort naar de betreffende pc.
Dat heb je in de router ingesteld neem ik aan?
Ook je intern adres moet statisch zijn, dus je router moet je intern ip-adres niet uitdelen ander heb je ook een probleem.
Zet dus je intern ip-adres ook even vast onder de eigenschappen van je netwerkkaart.

Ps. DMZ zou ik persoonlijk niet doen, dan zet je alles open, en of dat nu een goed idee is?

Laatst bewerkt:
ik heb mijn verbinding statisch gezet met de instellingen die ik onder cmd > ipconfig \all
heb verkregen en mijn externe ip adres.
alleen dan had ik zelf geen verbinding met het internet meer als ik dat deed.
nu heb ik een 2e netwerkkaart ingestoken en die staat wel op dynamisch. dus ik moet nu testen of hij het nu wel doet

ok...... nou geet hij als ik in de server zit. in de console aan dat hij speelt op 82.171.110.25:27015
alleen mijn vriend kan nu nog steeds niet connecte:confused:
als hij mijn server toevegt staat er bij hem alleen <not responding>
alles staat goed ingesteld.

[edit] ik heb nu het statische ip zo gezet als op portforward.com word uitgelegt
en ik zag in mijn dedicated server console dat hij nu op poort 82.171.110.136:27015 begint

Hm, ik snap er nog niet zoveel van.
Kijk hier eens voor configs om een server op te zetten, en hier staat er ook nog eentje, controleer dat eens met het config welke jij gebruikt.
Je hoeft geen ip-adres op te geven in het config, zorg er alleen voor dat je intern ip-adres geforward wordt in je router, die zorg er dan voor dat deze doorgestuurd wordt naar de juiste pc.

het is al gelukt, nieuwe firmware op de router en alles goed geforward

bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan