CD als USB-flashstation gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Beste Helpmij-ers,

Een tijdje geleden heb ik een vijftal Philips DVD+RW gebrand.
Hier heb ik enkel foto's op gezet.

Ik heb de losse DVD's in mijn DVD-brander van mijn laptop gedaan (TS-L633F).
Windows 8 gaf me automatisch de melding, zoals ook op deze site staat: http://www.seniorcomputerhulp.nl/USB_CD.html
Ik heb ze als USB-flashstation ingesteld en gebrand.
Toen het brandproces klaar was, heb ik op Uitwerpen geklikt. Windows maakte de DVD toen klaar voor gebruik en wierp deze uit.

Wat het probleem nu is, is dat al deze DVD's in sommige andere computers niet te openen zijn.
Windows Verkenner doet er een eeuwigheid over, om te constateren dat de DVD 'leeg' is, maar meestal loopt deze vast.

Formatteren en opnieuw branden werkte niet.
Ik kan de optie "Op schijf branden", zoals die op bovenstaande site staat, ook niet meer openen/vinden.

Heeft dit misschien te maken met de soort lezer (DVD-RAM, DVD-ROM)?
Suggesties en antwoorden zijn meer dan welkom.

Mike

Laatst bewerkt:
Zelf zou ik foto's niet op RW media zetten, maar dat is hier niet aan de orde.

Heb je na het branden verify uitgevoerd? Een controle of het branden goed gelukt is. Weet overigens niet of dat bij flash media zo werkt.

Er kan veel gaande zijn.
1 zijn die dvd's te gebruiken in de originele brander?
Ja? copier ze naar een DVD-R (geen disk copy, maar alle bestanden stuk voor stuk)
Nee? dan kan het zijn dat de brander aan het einde van zijn latijn is.

2 Flash wil zeggen dat er in een apart formaat op de schijf geschreven wordt.
Ik weet nog niet hoe stabiel dit is.
Het kan zijn dat oudere drives dit niet ondersteunen.

3 Het soort / merk media.
Ik geloof niet dat dat hier een rol speelt, maar als ik het mis heb, merken we dat hier wel.

Dus zorg dat je je foto's ergens zet waar ze veilig zijn voordat je gaat experimenteren.
Verder waarom geen echte USB stick. Daar passen al snel de nodige DVD's op.
MAAR, ze hebben ook niet het eeuwige leven.
Toch zijn er merken die levenslange garantie geven. Wat dat betekent is voor mij niet duidelijk, maar dat zal hooguit het vervangen van de hardware zijn. Geen data recovery.

Waarom neem je niet een hardeschijf?
Ik heb deze: http://azerty.nl/36-1647-655359/wd-my-passport-ultra-wdbpgc500.html en die bevalt prima. (er zijn goedkopere)
Deze schjif is dus pakweg 100x groter in capaciteit dan een DVD en heeft geen problemen met andere systemen. Er zal hooguit naar een driver gevraagd worden, maar zonder doet hij het ook.

Laatst bewerkt:
Hi Kostenzer,

Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn eigen late reactie.
De volgorde van uw punten behandelend:

1. De dvd's zijn te gebruiken in de originele brander en bijvoorbeeld een DVD-ROM speler van mijn PC.
Achtergrondinformatie is dat ik voor een stichting enkele cd's moest maken, niet-wetend dat een DVD-RW niet zeer geschikt is voor foto's.
Ik heb de organisator dan ook geadviseerd in de toekomst CD te gebruiken, dat door alle laptops wel gezien kan worden.

3. Zelf denk ik niet dat het merk problemen oplevert. Wellicht dat iemand uit ervaring weet dat deze DVD-RW niet betrouwbaar zijn.

2. Als ik het goed begrijp, is dit een reden dat sommige lezers het formaat niet kunnen lezen?
Zo ja, zal ook dit in de toekomst te verhelpen zijn, door niet meer als USB-opslag te kiezen.

4. USB-sticks zijn prijzig voor stichtingen. Alles moet zo goedkoop mogelijk, het liefst gesponsord.
Dan zijn deze DVD's (en CD's) de voordeligste keuze. De reden dat ik dan een DVD krijg, is dat de organisator minimaal verstand heeft hiervan.

5. Harde schijven zijn ook geen optie, als we willen dat foto's bij onze sponsoren belanden.
We kunnen ook niet aankomen met een Dropbox- of Drive-account, sinds we veel foto's hebben en onze (gratis) accounts hier snel volraken.
En om nu te zeggen tegen een bedrijf: "Haalt uw foto's maar van ons account of FTP-server af..." - doen we niet. Kortom: CD's.

Wat u al zei, de reden is wel degelijk belangrijk voor deze context, waar we per se een CD/DVD aan sponsoren willen leveren.

Nogmaals bedankt voor het antwoord. Ik concludeer dat de keuze op een DVD-RW niet optimaal is voor foto's i.c.m. het kiezen van een USB-opslagformaat.
Ik zal de vraag tijdelijk open laten staan mocht er iemand aanvullende gegevens hebben.

Met vriendelijke groeten,

d0mzy

Laatst bewerkt:
Leuk om te zien dat er over nagedacht is.
Ik hoop dat ik een oplossing heb:
https://www.wetransfer.com/

Hier kun je behoorlijk wat uploaden en anderen weer laten downloaden.
Als je het goed aanpakt kun je de link doorsturen naar iedereen die je deze info wilt laten toekomen.

succes er mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan