Cd branden gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatrix

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Tot nu toe geen enkel probleem met cd branden met Easy Creator:
Opnamemethode: cd ineens
Buffer underrrun voorkomen: niet aangevinkt (moest dat?)
Schijfsnelheid: optimaal
En dan: opnemen.

Nu lukt het opeens niet meer, al vrij snel stopt de opname, er is een fout opgetreden ...

Ik heb het ook op een lagere snelheid geprobeerd (40x), de opname (heel langzaam!) leek goed te gaan, maar toch staat er maar de helft op.

Wat kan er aan de hand zijn?

Buffer underrrun voorkomen: niet aangevinkt (moest dat?)
Deze altijd aanzetten, dit voorkomt dat de brander geen data toevoer meer krijgt.

Ben je veel andere dingen tegelijk aan het doen als je aan het branden bent? Want dan kan hij het misschien niet bijhouden.

Om te testen of het de snelheid is zou ik voor bv 20x gaan (40x is nog erg hoog). en buffer underrun WEL aanvinken, dat scheelt ook fouten.

Dus probeer eens lage snelheid, buffer underrun aanvinken en verder niets met de pc doen. Kijk eens of het dan wel goed gaat.

Andere cd'tjes gebruikt misschien?

Nee, ik deed niets anders tegelijk met de pc
Ik probeer het nu met: buffer run aangevinkt
en op snelheid 20. Dat zal dan zeker uren duren want op snelheid 40x heeft het 3 uur geduurd.

3 uur?? Heb je het over een cd??

Een cd'tje zou binnen 3 min klaar moeten zijn met snelheid 40.

Dan is er iets anders aan de hand ben ik bang.

Doet de rest van je pc het wel goed? Wanneer begon dit probleem? Misschien kun je een systeemherstel terugzetten naar toen hij het nog wel goed deed. (let op! Documenten e.d. die je NA de tijd aangemaakt heb gaan wel verloren)

Je zegt dat er een fout is opgetreden? Zegt het programma ook wat voor fout?
Hoe oud is de brander?
Zoals Tanja zegt zal er wel flink wat fout zitten want als jij een cd van 60 minuten kopieert zoe hij er op 40 speed dus anderhalve minuut over doen!!

De cd brander is anderhalf jaar oud.
ja, die 3 uur is vreemd want met 24 en 16 speed was het ok, enkele cd's waren meteen goed, en toen ineens weer fout.
Heeft een lagere snelheid nog zin om te proberen?
Met buffer aangevinkt natuurlijk.
Bedankt voor alle raad.

Verwijder je brander eens uit appareaatbeheer en start opnieuw op en instaleer voor de zekerheid ook Easy Cd Creator eens opnieuw.
Heb je het niet alleen bij een bepaald merk schijfje?

Misschien Roxio verwijderen en opnieuw installeren?

Verder heb je geen problemen met de pc i.v.m. traagheid?

Gelukt!
Ik heb Easy Creator opnieuw geïnstalleerd en heb de cd's met speed 24x gemaakt, buffer underrun aangevinkt.
Ik maakte de cd's altijd met speed 'optimal', ik vraag me af welke snelheid ik voortaan het beste kan gebruiken.

Groeten, Beatrix

Ligt er aan, ik brand meestal op 48x zonder problemen, maar ik heb wel begrepen dat als je langzaam brandt de data "dieper" ingebrand wordt en dat de cd dus langer mee gaat.

Mooi dat het gelukt is. Het zal nu sneller gaan dan 3 uur denk ik :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan