cd branden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

tanja bo

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Hallo,

Ik zit met een probleem. Het lukt me niet meer om cd's te branden. Tijdens het branden krijg ik ineens de melding " het branden is mislukt". De melding komt op verschillende momenten, de ene keer na 3 nummers, de andere keer pas na 19. Ik heb al een ander brandprogamma geprobeerd (sonic en nero), ik heb cd's van verschillende merken geprobeerd, ik heb de lens schoongemaakt met een lens cleaner, maar niks helpt. Ik kan de cd dan weggooien, want hij is wel al gedeeltelijk beschreven, maar ik kan het niet afluisteren of de nummers haperen.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik ertegen kan doen?

(ik weet dat er al meerdere van dit soort onderwerpen zijn geplaatst, maar toch iedere keer net iets anders)

Alvast bedankt,

Groetjes Tanja

Welk programma gebruik je om te branden? Waar komen de mp3's vandaan die je wilt branden? Ik bedoel, heb je ze online gekocht of via bijvoorbeeld Limewire gedownload? Maakt je brandprogramma een foutrapport? Laat dat dan hier zien. Hoe oud is de CD/DVD-brander?

NB: als je nog meer moet experimenteren, koop dan een paar CD-RW's, dan kan je ze nog eens gebruiken. Ze zullen alleen niet in je CD-speler af te spelen zijn. En welke Windows-versie gebruik je?

Heb je al geprobeerd om met een lagere snelheid te branden.

check eens in apparaatbeheer of je drives en/of IDE kanalen geen conflicten hebben. Draaien je drives nog wel op (U)DMA mode, of zijn ze teruggezet in PIO?

Hartstikke bedankt voor de reacties!

Ik heb de snelheid verlaagd en hij doet 't gelukkig weer! :D
Weten jullie ook waaraan dit ligt? Al die tijd heeft ie het gewoon gedaan, waarom moet dan nu de snelheid omlaag? Betekend dit dan ook dat ie 't uiteindelijk helemaal niet meer doet?

Om toch nog antwoord te geven op de andere vragen (wat misschien tot antwoord kan leiden voor bovenstaande vraag)
Mijn brandprogramma is Sonic, dit zat al standaard op m'n computer, De brander is, net als de computer, nog geen 2 jaar oud. Ik heb de nummers gedownload via limewire. En ik gebruik windows xp.

Het antwoord van madmuppet snap ik niet, ik heb nog nooit van die termen gehoord :shocked: ... Ben er niet zo heel handig mee :confused:

Misschien toch te vroeg gejuicht :(

Ik heb nu drie cd's, maar kan er ook drie weer weggooien....
Kan het liggen aan een fout in de nummers? Zo ja, hoe kan je die dan opsporen voordat je gaat branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan