cd branden via h.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo1000

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2006
Berichten
49
Hallo iedereen.

Vraagje: ik heb een cd/dvd brander en momenteel even geen geld voor een extra cd/dvd brander of het toch wat dure nero.

Ik heb nu cd burner xp pro3 erop zitten maar dat werkt niet naar mijn zin, of ik doe het niet goed.

Ik zou graag exacte kopieen willen branden. Dus geen mp3 wav of wma etc compressie bestanden. Is hier een goed b.v.k. gratis programmatje voor te downloaden of kan het op een andere manier en hoe dan ?

BVD.
 
Laatst bewerkt:
Cd burner xp pro3 is toch een prima progje?:confused:

Je moet alleen een ISO maken, van de cd of dvd, die je dan weer kunt branden.
 
nee, het maken van een iso lukt niet. "Create iso from image" doet ie in een seconde. Ik weet niet hoe ik de bestanden zo moet selecteren dat hij een goede iso kan maken.
 
Je moet eerst de dvd of cd drive selecteren, dan de bestanden van het deelvenster, in/naar het onderste venster kopieëren, of selecteren en slepen, dan links bovenin, in file, voor "save image as iso file kiezen", een plaats uitkiezen waar hij moet komen te staan en branden maar.
 
yep zo doe ik het idd. Maar dan komt de iso bij mij te bestaan uit alleen maar pictogrammen zonder de bestanden zoals blijkt na het iso gebrand te hebben.
Dit verwachte ik al omdat het maken van de iso ongeveer twee sec in beslag neemt.

Overigens bied cd burner in een andere ,audio/cd modus, starten ook geen solaas omdat daarbinnen geen functie tot het branden van iso is.
 
Ik zou graag exacte kopieen willen branden. Dus geen mp3 wav of wma etc compressie bestanden.
In welk bestandsformaat staan die muzieknummers bij jou? Een wav-bestand is niet gecomprimeerd, dus 1 op 1 zeg maar.
Zo'n wav-bestand kun je tot een audio-CD branden, dat worden dan cda-bestanden, nog steeds zonder compressie. En ik sluit me aan bij eerdere post: CDburnerXP is een prima brandprogramma.
 
Idd, als het om audio cd's gaat, kun je daarvoor kiezen, in het popupvenster, en deze 1 op 1 rippen, en op de hdd zetten, dan wordt AudioGrabber 3 ingeschakeld.


PS, en dat kan ook gewoon met WMP.
 
Laatst bewerkt:
ik probeer gewone cd,s te branden. De problemen die ik heb met burner zullen ongetwijfeld niet aan het programma liggen maar aan mijn systeem.

Ik wist niet dat wav geen gecomprimeerd bestand is. Maar het wordt na het gebrand te hebben dus weer cda wat als ik het goed begrepen heb het gewone cd formaat is. Dus als ik het goed begrijp heb je dan een exacte kopie. Nou ja close enough waarschijnlijk. Ik ga het eens proberen. Het vraagstuk waarom ik niet gewoon een iso kan branden zullen we dan maar laten voor wat het is.


Dank jullie.
 
Dat klopt, je kunt niet rechtsstreeks een audio cd omzetten in een iso, maar dat hoeft niet, die map, waar die wav's instaan kun je gewoon weer branden, indien nodig, als audio cd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan