CD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stephanie88

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hey,

Om mijn cd'tjes te kopiëren gebruik ik het programma: windows mediaplayer.
maar deze willen niet afspelen in mijn gewone radio van mijn auto. Als ik deze in mijn cd-
wisselaar steek dan werken deze wel maar ik zou deze graag in mijn gewone cd speler van mijn auto ook willen afspelen.
kan er iemand mij met dit probleem helpen.
Wat doe ik verkeerd?
Groetjes
Stephanie

Als ik jou goed begrijp dan zit er in je auto een radio-CD speler waar je één CD'tje in kunt doen en daarnaast heb je een CD wisselaar in je auto zitten die verbonden is met de radio-cdspeler?

ja inderdaad.
De cd wisselaar zit in het koffer maar krijg deze niet meer open (de wisselaar hé) dus wil ik hem gewoon in de radio steken (de cd)

OK, dan is mijn volgende vraag: normale fabriekscd'tjes speelt de radio-cd probleemloos af, óók bijv. het fabriekscd'tje dat je kopieert met Windows en waarvan de kopie dus niet wil?

ik snap de vraag niet goed
maar als ik een gewone cd (die ik in de winkel gekocht heb) in deze radio steek (niet de wisselaar) dan speelt deze gewoon af. Toen de wisselaar nog wel werkte speelde deze ook gekopieerde cd's af maar hij is nu stuk. De gewone radio speelt deze gekopieerde cd's niet af. Maar als ik een gekopieerde cd van een vriend van mij krijg werkt deze SOMS wel. Als ik een kopie van de gekochte cd maak dan speelt deze ook niet af. En de cd werkt want heb hem op een cdspeler bij mij thuis afgespeeld en werkt perfect.
raar hé

Ik bedoelde idd. met mijn vraag of een normale winkel cd altijd wel goed gedraaid kan worden en de kopie daarvan niet.

Zeker gelet op de ervaringen met CD's van een vriend van je, denk ik aan 2 mogelijke oorzaken:
1. je sluit een brandsessie niet af? Helaas heb ik nog nooit een muziekcd met Windows gebrand, dus ik weet niet eens óf die mogelijkheid wel geboden wordt, of dat Windows staandaard een sessie sluit, waardoor deze reden dus sowieso niet de oorzaak kán zijn. Kijk bij een volgende brandsessie eens of er een optie te vinden is (voordat het feitelijke branden start) om de sessie te sluiten na het branden;
2. de meest waarschijnlijke: jouw autocd speler is erg kieskeurig met eigen CD's. Dit is niet zo heel bijzonder, dit gebeurt wel vaker. Soms ligt het zelfs aan het merk CD dat gebruikt wordt. Je zou een testje kunnen doen door een cd'tje van die vriend te vragen (een lege) en daar jouw eigen cd'tje mee te branden. Natuurlijk bedoel ik dan wel een cd'tje van die vriend van het merk dat wél in jouw auto radio-cd speler af te spelen bleek te zijn.

Samengevat: zeker gelet op het "soms" verhaal dat je hierboven schreef, denk ik dat er weinig mis is met jouw brandmethode en dat de oorzaak meer gelegen is in de kieskeurigheid (van bepaalde merken schijfjes) van de auto speler.

Je zou ook nog eens een test kunnen doen met dit door velen geprezen gratis brandprogramma : Klik

Laatst bewerkt:
Neen, bij windows media player sluit de cd het allemaal zelf af en springt mijn dingetje waar de cd inzit vanzelf open als dit klaar is.

Je hoort het ik ken bijna niets van pc's af.

Is dit programma gratis dat je mij doorgestuurd hebt of is dit betalend?

bedankt voor al de moeite.

vriendelijke groeten

Da's maar de vraag of de sessie automatisch gesloten wordt, maar goed, kijk naar het (inmiddels) rood gemaakte woord in mijn vorige bericht................

Vroeger speelde de radiospeler in onze auto alleen WAV bestanden af.

Mss kan je eens proberen je muziek in WAV om te zetten en opnieuw te branden.

Vroeger speelde de radiospeler in onze auto alleen WAV bestanden af.

Mss kan je eens proberen je muziek in WAV om te zetten en opnieuw te branden.
Da's een interessante optie die je noemt alleen, een winkelcd die gekopieerd wordt, zou voor geen enkele CD speler een probleem mogen opleveren. Uiteraard onder voorbehoud van de één of andere getruukte beveiliging waarmee sommige cd's zijn beveiligd.

lukt niet

ow ja mijn excuses.
heb dit geprobeerd om te downloaden maar geeft op het einde altijd een fout:
component comdlg 32.OCX or one of its dependencies not correctly registred: a file is missing or invalid

Oh ja vergeten het was een winkelcd die gekopieërd moest worden. :D

Maar ik vindt het precies zo raar dat je cd-wisselaar wel gekopiëerde cd's kan lezen en je gewone radio-speler niet. Tenzij je radiospeler en/of cd-wisselaar van een ander merk zijn.
Indien ze allebei gewoon standaard waren toen je de auto kocht wil je dan eens merk en type van je auto geven?

groetjes

het is een alfa romeo 156 met facelift (maar dit doet er niet toe hé)
ik denk dat dit standaard was want heb hem 2de hands gekocht. Hij is van 2004d

het is een alfa romeo 156 met facelift (maar dit doet er niet toe hé)
ik denk dat dit standaard was want heb hem 2de hands gekocht. Hij is van 2004d

Sorry ik denk niet dat ik je nog kan helpen. Ik vroeg nog naar je merk en type van de auto omdat iemand die ik ken ongeveer hetzelfde probleem had...

hopelijk kom je er nog uit

groetjes

Het is niet erg. Ben al blij dat je zoveel moeite gedaan hebt.

Maar is er dan iemand anders dat mij misschien kan helpen

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan