CD Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke41

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Hallo, Ik heb als brandprogramma cd burner. Nu heb ik op mijn pc liedjes staan van Trijntje Oosterhuis in mp3 formaat. Met Nero zou het mogelijk zijn die om te zetten naar .wav formaat en dan op cd te branden. Kan dat ook met CD Burner?
Mijn kennis heeft namelijk een hele oude cd speler en die kan mp3 niet afspelen. Kan iemand mij helpen?
Lieve groetjes ,

Tien

Bedoel je dat ik dat programma moet installeren? Is engels dat is wat te technisch voor mij.
Als ik bij cd burner aanklik audia cd branden, wordt dan mp3 automatisch overgezet naar wav?

Grrrrrrrrrrr had ik gister gedaan en toen een cd gebrand en gegeven. Kennis thuis ge probeerd en werkte nog niet. Kan het dan ergens ander aan liggen. De cd speler is al 15 jaar oud.

En cd speler speelt wel andere (gewone) cds af?
Of wel andere gebrande cd's?

kan zijn dat ie cd speler niet goed werkt:confused:
Je zou het nog gewoon met media player kunnen proberen,maar je doet denk ik alles goed..check nog eens of het wel wav bestanden zijn die op je gebrande cd staan.
Wat wel kan is dat de oude speler problemen heeft met gebrande cd's en ook daar kan je niks aan doen.

Laatst bewerkt:
Met mijn media speler spelen allebei de cd's goed af. Ik zal wel aan hem vragen of andere gebrande cd's wel afspelen. Hoe kan ik trouwens op mijn cd zien wat voor soort bestanden er op staan? Ben oud weet niet alles.

cd erin start>deze computer>dvd en dan hier op rechter muis en verkennen.
of cd erin en in het scherm wat je dan ziet mappen en bestanden weergeven of zoiets.
dan rechter muis op een muziek bestandje en kijk of er .wav achter staat.

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan. Zie nergens bij track .wav of.mp3 staan. Er is wel een verschil tussen de icoontjes. Bij de ene staat er alleen een muzieksleutel bij de mp3 staat er ook nog een soort filmpje bij.
Nu heb ik een oude cd gepakt van mezelf. Toen met cd burner audio schijf maken aangeklikt. Kreeg ik allemaal mp3 bestanden te zien. Toen toevoegen om te branden en waren die veranderd in wav bestanden.
Als ik van mijn harde schijf mp3 bestanden sorteer met cd burner en audio bestand krijg ik mp3 bestanden te zien. Druk dan op toevoegen, blijven het mp3 bestanden. Wel raar.

Bedenk me nu dat mijn platen speler ook al 12 jaar is, maar daar kan ik alles op spelen. Hahaha.

Mijn fout als je op het muziek bestand moet je rechtermuis>eigenschappen en daar bij bestandstype zie je .wav.

Ik durf te wedden dat je met die platenspeler geen cd kunt afspelen.:d

Laatst bewerkt:
Hahahahaaaaaaaaaaaaaaa. Maikel sorry, ben bijna 70. Ik noem een cd speler een platenspeler. Ik heb dus een cd/dvd speler denk ik. Maar wel zo oud hahahaha.
Ik word gek. Heb dat programma cd-burner.biz gedownload en toen de liedjes geconverteerd en nu zie ik in het icoon staan mp3 of wav bestand. Zag dat voorheen alleen aan het icoontje.
Nu weet ik wat je bedoelde met rechtermuis en dan op media info dan zie ik welk soort bestand het is. Is heb ook cda en wma bestanden zie ik.

In ieder geval bedankt voor je hulp. Wil toch wat leren ook al ben ik wat ouder. Fijne Feestdagen voor iedereen.

Ik wil graag wat muzieknummers branden op een CD. Wat is een goed en gebruikersvbriendelijk programma? Ik hanteer Windows 7.

@franky1234 maak even een eigen topic aan.
Deze vraag is al bijna een jaar oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan