cd brander kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcdom

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
hallo, van mijn laptop een cyberspace is de cd brander kapot dus kan er geen besturingssysteem meer opzetten. Ik heb de brander uit de laptop verwijdert maar aanschaf van een nieuwe loopt denk ik in de vele euroos. Is het mogelijk om met een externe brander, nadat ik deze heb aangesloten op een usb poort, de pc te voorzien van een nieuw besturingssysteem. ik denk dat een externe brander vele malen goedkoper is en branden doe ik toch niet met de laptop. bedankt vast voor het antwoord.

Probeer eerst

Ik had ook een externe DvD drive gekocht omdat de interne kapot was, maar die wil niet booten. Hij verscheen niet in de boot volgorde van de BIOS. En dat ligt aan de speler, want als ik er een externe harde schijf indeed (niet bootable!) verscheen de USB poort wel in het rijtje van bootable devices in de BIOS.

Ik had ook een externe DvD drive gekocht omdat de interne kapot was, maar die wil niet booten. Hij verscheen niet in de boot volgorde van de BIOS. En dat ligt aan de speler, want als ik er een externe harde schijf indeed (niet bootable!) verscheen de USB poort wel in het rijtje van bootable devices in de BIOS.

Dat klopt dat het in het BIOS moet staan, anders gaat het niet werken.
Maar ik zou gewoon een brander halen, zijn helemaal niet zo duur als je denkt.
SuperWriteMaster 22x DVD+RW DL is voor zo'n 25 euro al te verkrijgen en schrijft aardig snel. RW op 8x speed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan