cd brander onder XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

apekoppie

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2003
Berichten
21
hallo, ik heb onlangs windows xp geinstalleerd, maar nu wordt de cd writer niet meer herkend.
Eerst had ik windows ME..alles werkte redelijk, maar door een overvolle computer enz., heb ik alles geformateerd en windows 98 eropgezet en daarna XP eroverheen geinstalleerd. Alles werkt nu prima, alleen hij laat de e schijf niet zien. Ik heb nu een a, c, d, en f schijf. De e schijf (writer) staat er niet tussen. Hoe los ik dit op?? het is een philips writer.....De cd brander gaat wel open en dicht maar leest verder ook geen cd's.....Wat kan ik proberen??
 
ff in apparaat beheer de brander verwijderen en opnieuw naar hardware laten zoeken , of opnieuw opstarten dan vind ie van zelf nieuwe hardware.
 
hij staat niet in apparaatbeheer, dat is het vreemde!! hij laat alleen een a, c,d en f schijf zien. Hij laat de e schijf helemaal niet zien, maar hij kent hem wel anders was de dvd speler wel e schijf geworden. Wie weet hoe ik de brander weer terug krijg??
 
het is maar een optie maar kijk ff op de writer op een aparte idee kabel zit dus niet op de zelfde kabel als je andere cd speler.
zoniet probeer je brander of alleen op een idee kabel te zetten of samen met je harddisk.
denk eventueel wel om je jumpers slave/master
 
Check of je brander door de BIOS correct wordt herkend.

Groetjes,
Bennie
 
hoe kun je zien of hij door de bios wordt herkend?? kan het ook zijn dat de writer te oud is (2 jaar)en xp deze iet ondersteund? of zijn er instellingen die ik kan veranderen of moeten er drivers toegevoegd worden?? plz help!!!
 
Tijdens het opstarten in 1 van de eerste schermen moet je kunnen zien of de brander herkend wordt door het bios.
 
Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik had ook XP-prof en een philips brander. Geen problemen.
Hij werd zo herkend door XP

Probeer hem eens Los te koppelen van het moederboard, of dvd speler.
Start pc.
Pc uit.
Opnieuw aansluiten.
Pc weer opstarten.

Cd-rom van philips erin (als dit al nodig is) misschien dat hij hem dan meeneemt. En 2 jaar oud moet nog zeker kunnen !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan