cd brander werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

richjuhh

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Ik heb een samsung cdrw/DVD SM-352F.
dit is een cd speler/brander en een dvd speler. nu werkt mijn cd speler nog wel, maar mijn cd brander en dvd speler niet meer. ik heb al via de site van samsung geprobeerd een driver hiervoor te downloaden, maar ik vind alleen maar iets met firmware en geen complete driver download. wie kan mij helpen?

groeten,

richard

Begin eens vooraan: waarom denk je een driver nodig te hebben?
Wat ging direct vooraf aan het niet meer kunnen branden: software / hardwarematige aanpassingen?...... en zo ja, welke aanpassingen?

nou, ik heb de pc kant en klaar gekocht. daarna door een ander probleem samen met een vriend alles eraf gehaald en opnieuw er op gezet. behalve de software voor de cd brander en dvd speler (het is zo'n combo) ik heb die software namelijk niet. ik denk namelijk dat zo'n brander ook een driver moet hebben net zoals bijvoorbeeld een geluidskaart ofzo. ik heb niet echt heel erg veel verstand van pc's.

............samen met een vriend alles eraf gehaald.................

daarmee bedoel je dat je de pc hebt geformatteerd of bedoel je dat je hardware hebt verwijderd en later weer teruggezet?

als het laatste klopt dan zou ik binnen apparaatbeheer de speler gewoon nog eens de-installeren en dan de pc uit zetten en daarna opnieuw opstarten. De speler/brander moet nu worden gedetecteerd en daarna zou het spul weer moeten werken.

..............en mogelijk als mosterd na de maaltijd, als je weinig verstand hebt van pc's, waarom heb je dan in vredesnaam met je vingers aan de hardware gezeten?

Pasja zei:
..............en mogelijk als mosterd na de maaltijd, als je weinig verstand hebt van pc's, waarom heb je dan in vredesnaam met je vingers aan de hardware gezeten?

mee eens;)

ja dat is waar. wel geleerd van mijn fout.

heb gedaan wat je zei, maar hij werkt nog steeds niet. alleen cd's afspelen is wat hij doet. wanneer ik een bestand selecteer om te branden met windows media player geeft deze aan dat er geen lege cd in zit, terwijl ik die er toch wel in heb. dvd's afspelen wil ook nog niet.

nog meer ideeën?

Tja, ik ben geen fan van firmware downloaden en installeren (alleen wanneer er serieuze problemen zijn) maar het lijkt erop dat jij serieuze problemen hebt, dus nee heb je en ja kun je krijgen. Die firmware op de Samsungsite zou je kunnen downloaden en installeren, wie weet helpt het.
Houd er wel rekening mee dat met een mislukte firmware installatie je brander definitief naar de branderhemel kan zijn gegaan.

Firmware = in zekere zin een driver voor de brander / speler.

gedaan. heb het gedownload en uitgepakt. daarna het bestand (sfdnwin.exe) geopend. kom dan in een pop up terecht waar ik niet verder kom. er wordt ook in de read me file het volgende weergegeven

betreft het hier niet alleen maar een upgrade? dit is ook het enige wat ik op de samsungsite kan vinden.

erg bedankt voor je hulp!

¢¼ Caution:

Samsung is not responsable for problems during the firmware upgrade.
When you encounter problems during the upgrade, please contact a Samsung Service Center.
If your drive is still in warranty please contact your retailer first.

When you upgrade your firmware, please check the "Buyer" on your label of drive.
If you upgrade wrong firmware, you will have a problem in operating.
ex) SM-352F/*** 63BT123456 F/W=T900(***=Buyer)

¢À How to upgrade firmware ¢À

1. Download the attached "Bin file(firmware)" and "Sfdnwin.exe file(download
program)" into a temporary folder.

2. When you run "Sfdnwin.exe", Pop-up window will appear. you can see your ROM-
drive(s) in the Pop-up window.
Then choose the drive whose firmware you want to upgrade.
ex)Drive:SAMSUNG CDRW/DVD SM-352B/T900

3. You will see three icons on the top from left.
If you click the first icon from left, you can see "Investigation window" then open
the firmware file that you already downloaded to the temporary folder.

4. You will see the message" Ready" after finding the firmware file that you want.
Then click the middle icon on the top of left. Then your firmware will be upgraded
automatically.

5. When you finish upgrading firmware , reboot your pc automatically.

¡ØSfdnwin.exe : A program which can make your drive download our firmware(s) in Windows.
(It's for only Windows)

Ja en nee,
iedere brander heeft bij zijn "geboorte" van de fabrikant operating instructions (firmware) meegekregen. In die zin is het dus: ja, het betreft een update.
Als jij bedoelde een upgrade van op de hdd staande software, dan luidt het antwoord nee, het betreft geen software (op de hdd staande).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan