CD Brander werkt niet!!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merkie18

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Beste allemaal,

Ik heb sinds kort een nieuwe CD brander. Deze heb ik ingebouwd in een oude Compaq Deskpro 2000. Als ik de computer aanzet krijg ik na enkele seconden de melding: System Board failure. Als ik een het oude CD-rom station inbouw werkt het gewoon. De brander is niet kapot, deze is immers net nieuw gekocht. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Merkie18:thumb:

Bouw de nieuwe cd-brander eens in een andere pc in, ook nieuwe hardware kan kapot zijn;)

Welkom op Helpmij. :)
Je vraag is verplaatst naar de juiste sectie.

Het kan wellicht zijn dat de jumper niet op de goede plek staat.

in de bijlage zie je hoe het op de achterkant eruit ziet

De witte stuk is de jumper, als je die misschien verplaatst van master naar slave of van slave naar master zal het waarschijnlijk weer werken.

of zet het gewoon op Cable Select ( CS ) dan kiest ie automatisch.

Bijlagen

• CD6.jpg
    CD6.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 24
Het kan wellicht zijn dat de jumper niet op de goede plek staat.

in de bijlage zie je hoe het op de achterkant eruit ziet

De witte stuk is de jumper, als je die misschien verplaatst van master naar slave of van slave naar master zal het waarschijnlijk weer werken.

of zet het gewoon op Cable Select ( CS ) dan kiest ie automatisch.

Bedankt voor de tip! De jumper zat al wel op de goede plaats, maar in ieder geval bedankt voor de tip!! :thumb:

Nog niet opgelost

Ik heb de brander inmiddels alles geprobeerd met de Compaq Deskpro 2000 computer en het werkt nog steeds niet. Het vreemde is dat de brander in een wat nieuwer systeem gewoon perfect werkt. En als ik deze in de Compaq Deskpro 2000 bouw, dan krijg ik nog steeds de melding System Board Failure. De jumper zit op de goede plaats.

Weten jullie de oplossing of heeft iemand hier ervaring mee?:)

Haal de nieuwste Chipset drivers van de PC moederbord op,dan zou het wel moeten doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan