cd brander werkt -nog steeds- niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

elien

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2003
Hellup!
Ik heb bijna een jaar geleden via internet een cdbrander gekocht (aopen 48x12x50). Ik kreeg t niet voor elkaar er daadwerkelijk een cd mee te branden. Had destijds een harde schijf die 'versleten' raakte en dacht dat t daaraan lag. Heb een nieuwe harde schijf laten plaatsen. Maar... cdbrander deed nog niks.
Ik terug naar norrod. De brander bleek defect en voor ik t wist hadden zij er een nieuwe in gezet. prima, dacht ik. Alleen de nieuwe was iets sneller, het is een aopen cd-rw crw4852 (dus 28x24x52). De software die ik op diskette had was nero v5. en bleek niet te voldoen.
Er werd mij beloofd dat de juiste software (nero 5.5 ?!) zsm zou worden opgestuurd. We zijn nu 3 maanden verdre en dat is niet gebeurd.
Ik heb norrod gister opgebeld waar het bleef (voor de 2de keer). Toen bleek dat zij die software nu niet meer hebben... :( grr. Ze boden me meteen iets aan voor de helft van de prijs, ja da-hag. Als t goed is heb ik nu gewoon een goede brander. Hij is aangesloten; hij kan open; lampje knippert gewoon; etc.
Ik heb nu maar zelf de full version nero v5.5.7.2 gedownload. Het programma werkt goed: ik kan een cd samenstellen en hij doet zelfs alsof hij een cd brandt.
MAAR dat doet hij dus niet!
Het maakt niet uit of ik er een lege cd-r in doe, of dat ik hem expres open laat staan. Ik krijg in het laatste geval niet eens een foutmelding?!
Ik heb gekeken bij configuratiescherm >systeem>apparaatbeheer>cdrom. Eerst stond ie daar bij en nu niet meer, zie ik net (?). Als ik kies voor apparaten weergeven op verbinding, kan ik em sowieso niet terugvinden.
Zit het probleem daar in?? Zoja, wat moet ik daar aan doen?
Oja, als ik naar deze computer ga en ik klik op D: krijg ik melding "geen toegang, apparaat is niet klaar". En E: kan ik wel aanklikken, maar daar staat verder niks in.
Als ik de pc nieuwe hardware laat detecteren, vind ie niets.

Alle tips zijn welkom!! Ik hoop echt dat ik er uit kom, want na een jaar begint het me behoorlijjk te frustreren. En in norrod heb ik ook niet veel vertrouwen meer...

B.v.d, groetjes Elien

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een vinkje staan bij simulatie?
Andere merk cd's geprobeerd?
Nog ander brandsoftware ernaast geinstalleerd?

Ik heb verschillende merken geprobeerd, het probleem zit echt in iets anders. Denk dat ik nog iets moet installeren of detecteren ofzo.. Weet alleen niet hoe en wat? (Ik ben niet echt een computerheld)
ik heb mn mn vraag nog wat aangepast trouwens.

Ik weet niet of simulatie is aangevinkt, waar moet ik dan kijken?

Hoe werk je met Nero via de wizard?
Zo ja ga eens buiten de wizard om en kijk boven in Nero naar recorder.
Hier kan je de recorder aangeven(selecteren)

Ga nog eens naar apparaatbeheer en verwijder daar je cd/dvd drives en start de pc opnieuw op.
Kijk dan of ze er weer goed staan en of je de stations weer kan bereiken.

Of verwijder Nero (maar dan ook alles) en download deze is:http://www.burn4free.com/ voor een test.

Volgens mij heeft Nero de gewoonte om virtuele schijven aan te maken (app.beheer>alles/verborgen app. weergeven.

Die instalatie is waarschijnlijk bij je eerste versie er op blijven staan,en is het daar misgegaan.
Nero geeft n.l software mee die is gekoppeld aan de geleverde brander.

Bij app.beheer moet je brander voorkomen,met de juiste informatie !! anders lukt het gewoon niet.

Sorry,verwarrend geloof ik,ik hoop dat je het begrijpt !

Bedankt voor de tips.

Maar even voor de duidelijkheid. Bij apparaatbeheer, dan moet ik toch bij cd-rom zijn? Daar staat namelijk alleen creative cd 5230e...
Moet ik die verwijderen of bedoelde je het anders?

Dat klopt,het is gewoon een schijf meer.
Met de merk-naam erbij Aopen enz...
Dus creative cd 5230e klopt niet,want die heb je niet.

Hm, lees net bericht van napoe.
Begrijp niet helemala hoe het in elkaar steekt, maar begrijp wel wat je bedoelt. dit is namelijk ook wat ik van norrod had begrepen. Dat ik dus oude software heb voor mijn oude brander. En de goede software van de nieuwe kan ik niet van ze krijgen.
Als ik nero weer zou verwijderen, wat moet ik dan daarna doen? En hoe kun je het beste alles van nero van de pc afkrijgen? (soms lijkt t alsof iets verwijderd is, maar bij opnieuw installeren krijg je dan toch melding dat er al zoiets aanwezig is..)

jawel, die creative blabla is mn gewone cdrom, die moet ik toch zeker niet verwijderen?!

Probeer dit eens:

Koppel de cdrom brander los in de kast, start de pc op en verwijder alle brander software die je op de schijf hebt staan sluit hem weer aan en start de pc op nieuw op kan zijn dat die hem dan wel ziet.

Hoe zijn de cdromdrive en brander ingesteld:

Op welke manier kan ik mijn CD brander aansluiten: op welke kabel? Als master of slave? Op de zelfde kabel als CD rom speler?
------------------------------------------------------------------------
"Het beste" is vaak zeer meningsafhankelijk.Volgens mij is het het beste om de cd brander op dezelfde kabel als de cd-speler te zetten, en dan de cd-brander als master, en de cd-lezer als slave.

------------------------------------------------------------------------

Maar bijna alles is eigenlijk mogelijk: Primary slave, Secondary Master, secondary slave.
Primary Master daar zit de harde schijf al op, dus dat zal niet gaan. Primary Slave is ook niet zo'n goed idee (dit zal de harde schijf vertragen).Sec. Master of Sec. slave maakt niet zoveel uit

http://go.to/wintips

Laatst bewerkt:
Geplaatst door apoe
Je moet inderdaad met stappen werken.
Update van je firmware vindt je hier:
http://english.aopen.com.tw/Products/CDRW/crw4852.htm.

Suc6
Waarom een firmware update als de brander het nu al niet doet.:rolleyes:
Met firmware is het net als met een biosflash doe dit niet zolang het niet nodig is.
Een nieuwe versie wil nog niet zeggen dat het er beter van wordt.

"Het beste" is vaak zeer meningsafhankelijk.Volgens mij is het het beste om de cd brander op dezelfde kabel als de cd-speler te zetten, en dan de cd-brander als master, en de cd-lezer als slave.
De brander en cd-rom worden vaak apart aangesloten om "on the fly" te kunnen branden.

Aarg! Ik ben er nog steeds niet uit...

Wat heb ik gedaan?
Alle brandersoftware verwijderd. Ik had een cdrom van nero5.5 bemachtigd en heb die nu geinstalleerd.
Bij apparatenbeheer staat ie er nog niet bij. En branden lukt dus nog steeds niet. Als ik in nero bij "recorder" kijk, kan ik alleen voor "image recorder" kiezen (wat is dat?!).
Misschien toch maar es iets loskoppelen?

Image recorder is zeg maar een "virtuele recorder".
Deze kan een image(backup) van een cd maken en zet deze op je harde schijf.
Dit is ff een grove uitleg, zou anders ff niet weten hoe ik dit makkelijk kan uitleggen.

Mischien een lastige vraag, maar hoe staan de Jumpers op je brander en cd-rom?
Tijdens het opstarten van de pc in een van de eerste schermen.
Zie je dan wel je brander enz staan?

firmware update en dan weer proberen, is de enigste mogelijkheid nog.

Begin op nieuw

Gewoon op nieeuw beginnen maakt na een jaar klooien ook niks meer uit

Opnieuw

Oke Elien we gaan je stap voor stap van je probleem proberen af te helpen en wie het beter weet dan jk mag het zeggen want volgens mij ben ik kampioen langdurig klooien niet altijd zonder resultaat mag ik wel zeggen dat houd me nog een beetje op de been.
Zet eerst je pc uit en trek de stekker er uit en geniet van de rust die zich nu van je meester maakt.
Ik begin altijd bij het begin als er iets niet werkt,dus sluit je brander eerst even alleen op de second ide kabel als master aan start je computer op en duik meteen het bios in daar ga je het brandertje eerst even aanmelden bij meneer bios dat kan meestal automatisch met auto hdd detect maar dat wist jij natuurlijk zelf ook wel kjik meteen ook even of je first en second ide kanalen op enabled staan voor zo wel master en slave als je dat goed gedaan hebt ga je uit het bios en save je de instelingen nu moet je computer je brander wel herkennen ga nu eerst maar drie koppen koffie drinken want als windows hem nu nog niet in apparaat beheer zet dan heb je een probleem en dat wil je eigenlijk niet meteen weten want als hij daar niet staat dan zal het ook nooit wat worden maar Bill heeft nog wat meer vreemde dingen ingebouwd want als hij er wel staat moet hij ook nog je cd kunnen lezen doet hij dat niet dan helpt koffie ook niet meer dan is het tijd voor rum met jenever. iemand anders moet het dan maar van mij overnemen om je verder te helpen anders raak je helemaal aan de drank. succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan