CD brander zorgt voor fatale uitzondering (blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pevekink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2004
Een tijd geleden heb ik een interne cd brander (compaq, net als mijn computer) naast de interne DVD-speler geplaatst. Alles werkte in het begin prima.
Op een gegeven moment verscheen het volgende bericht in een blauw scherm: Fatale uitzondering OE op 0028:00000000. De huidige toepassing wordt gesloten.
*Druk een toets om de toepassing te sluiten
*Druk CTRL-ALT-DEL op de computer opnieuw op te starten. Alle niet opgeslagen gegevens gaan verloren.
Druk op een toets om verder te gaan.

Ik heb toen de cd brander gedeinstaleerd. Opnieuw opgestart en weer afgesloten. Vervolgens weer de brander geinstalleerd. Bij het opstarten wordt de brander wel herkend. Maar zodra ik de lade van de brander open doe verschijnt bovenstaande melding. Het maakt daarbij niet uit of de DVD speler (standaad geinstaleerd) wel of niet is aangesloten.

Wat kan dit probleem veroorzaken en hoe kan ik dit oplossen?

Vast dank voor een reactie!!

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk gaan de brander en dvd speler niet samen. Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn cdspeler en dvd brander ik heb toen de cdspeler losgekoppeld en het probleem was toen verholpen

Jeff

Als de DVD-ROM als 'master' staat ingesteld, kun je eens proberen om hem als 'slave' in te stellen en de brander als 'master'.

Helaas heb ik al geprobeerd. DVD slave maken levert hetzelfde probleem. ook heb ik de DVD speler losgekoppeld. Met alleen de brander geeft ie ook dezelfde foutmelding.

Nog andere suggesties? Ik hoor ze graag

probeer anders eens alle softeware die met die apparatuur te maken heeft te verwijderen. denk dan aan proggie's zoals nero, cloneCD, cloneDVD etc.
en dan 1 van de gewenste apaaraten te instaleren.

Jeff

Heb deze situatie ook al voorgehad en het bleek een mismaakte cd-brander te zijn.
Probeer eens een andere brander. Leen er 1 van een vriend of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan