cd Canon EOS 350d

Status
Niet open voor verdere reacties.

marthaeen

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Hoi hoi

ik heb een Canon EOS 350d camera maar ben het cdtje kwijt,nu kan ik hem niet op me nieuwe laptop krijgen zonder die cd,
heeft iemand een idee?heb wel drivers ervoor kunnen downloaden maar geen cd.:shocked:
Heb volgens de site EOS Utility versie 2.10 nodig ,maar waar haal ik die vandaan dan?:o

Alvast bedankt

Ik denk dat je deze moet hebben.

De canon download pagina voor de 350D

*klikje*

en hier een link naar de download op cnet.com

*klikje*

software kan je van beide plekken GRATIS downloaden :D

@Jackall,

die versie is niet geschikt voor de EOS 350D.
Technical support is no longer available for the following models when used with this version of EOS Utility:
EOS D30, EOS D60, EOS 10D, EOS 20D, EOS 20Da, EOS 5D, EOS 300D DIGITAL, EOS 350D DIGITAL, EOS-1D, EOS-1D Mark II, EOS-1D Mark II N, EOS-1Ds, EOS-1Ds Mark II (it is recommended to use EOS Utility 2.7 with these models)

Hier staat de versie, welke de EOS 350D nog ondersteund;
http://software.canon-europe.com/software/0037078.asp

Laatst bewerkt:
Support-pagina van jouw camera: hier
Software ervoor: vanaf hier

Die EOS Utility vind ik er niet bij, maar misschien is de functionaliteit daarvan overgenomen door andere beschikbaar gestelde software.

EDIT: Ik zie dat ook anderen al gereageerd hebben. Hopelijk is mijn tip of die van anderen zinvol.

Tijs.

Geweldig

Geweldig alle hulp,ik ga eens kijken welke het beste is voor mij.
Allemaal bedankt voor jullie hulp:thumb:

ben niet blond maar ,als ik het dll en wil instaleren krijg ik bericht dat het in d:/ moet en dat hij niet kan instaleren omdat ik het originele er niet op heb staan.:confused:
moet ik het misschien eerst op cd branden?

Vertel eerst eens wat je installeert nu. Je kunt (wat mij betreft) terugverwijzen naar links die helpers gegeven hebben, maar geef aan welke link je uit welke eerdere posting hebt gebruikt.

Tijs.

Ik heb o,a EOS Utility .Canon Raw codec, digital photo prof updater en alles wat maar kan .
moet beginnen met Utillity toch?en dat doetie dus net niet.

helaas,werkt dus ook niet.
the software to be updater could not be found,insert de cd'rom that came with your product,\
dus wie weet het nu?

@Lex: De software die Canon aanbiedt op zijn website zijn (ook als staat het er niet altijd bij) altijd van die updater-versies van de software die je op CD bij de camera gekregen hebt.
Dus zonder eerst de software te installeren van die CD kom je nergens.
Jouw link verwijst naar een updater voor meerdere softwarepakketten. Die softwarepakketten moet je eerst geïnstalleerd hebben. Op de website van Canon staan daarvan (alweer) alleen van die updater-versies... [zie vanaf posting #11]

Ik zie geen andere mogelijkheid als dat de TS ergens zo'n originele CD vandaan haalt of leent, want die originele CD lijkt de basis te zijn van alle software die Canon op de website beschikbaar stelt. Ik heb zelf zo'n CD niet.
Alternatief kan een telefoontje gepleegd worden richting Canon met de vraag of zij die basis-software op de één of andere manier alsnog beschikbaar kan stellen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hmm, je hebt gelijk Tijs.:o

Ik heb zelf een Canon EOS 400D. De meegeleverde cd is 146MB, welke ik weer terug gevonden heb. Ik kan daarvan wel een ISO maken en ergens uploaden. Denk als de vraagsteller daarvan weer een CD-rom maakt, deze de juiste software ook weer heeft.
De 400D is niet lang na de 350D gemaakt. :)

Heb deze nu op mijn systeem aan het geïnstalleerd. (moest toch nog gebeuren)

Heb het getest, echter Windows 7 kan niet met de standaard geleverde software omgaan. Software wordt goed geïnstalleerd en reageerd ook, echter de camera wordt niet herkend. Wel door Windows. Kan zijn omdat ik met 64Bit werk. Echter na het updaten van de software werkt het wel goed.

Ik heb van de cd-rom een image gemaakt (ISO) en ingepakt als RAR bestand. CD-rom gaf aan 146MB te hebben gebruikt echter de ISO is 377MB. Na het inpakken als RAR blijft er een bestand van 185MB over.
Tevens heb ik de software, die ik al had voor Windows 7, ook ingepakt als RAR bestand (392MB). Hierin zit een aparte map met de EOS Utility update naar 2.8.1. Welke je installeerd, nadat je de cd-rom hebt laten installeren.

Alles naar Dropbox ge-upload.
Hier de directe download links;
CanonEOS131W.rar (Cd-rom)
Canon windows 7 drivers.rar (software updates)

De ISO kun je met IMGburn op cd-rom branden;
http://www.imgburn.com/index.php?act=download

Laatst bewerkt:
Ben het aan het downloaden,dus hoop dat het werkt.
Alvast bedankt maar weer.
Word vervolgd(hoop op een goed bericht van mij)

Nee :shocked: snap er geen jota van ,alles heeft hij wel geinstaleerd maar de P,C ziet de camera niet:confused:
dus de software is toppie:thumb: maar de camera:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan