CD-Drive sluit direct na eject en leest niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jambo585

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
10
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn cd-drive. Als ik op het eject knopje druk gaat hij wel open, maar sluit hij direct weer dicht.. als ik er dan snel een cd in gooi, leest hij die niet. Maar, de computer zegt dat het apparaat wel gewoon correct werkt en hij herkent het apparaat. Ik heb van alles geprobeerd van FixIt, CCleaner, probleemoplossing, tot bij regedit lower en upper filters te verwijderen, maar niks helpt. Heeft iemand enig idee wat er loos is? Is ie nou stuk of valt er nog iets te doen?

p.s. op de cd-drive staat Super Writemaster en het model is JAXUVU ZSDYVSXIF SCSI CdRom Device.

Alvast dank voor alle advies en hulp!!

:thumb:
 
Nee dat programma heeft niks uitgevoerd. Als ik het apparaat ook verwijder en de pc opnieuw opstart, staat hij er gewoon weer en is er niks gebeurd.
 
Ga je eerst eens afvragen of je programma's zoals Alcohol 120% of Daemon Tools geïnstalleerd hebt staan. Indien ja, dan die verwijderen en kijken of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Nadat ik Daemon Tools Lite had verwijderd en een reboot zag ik dat het apparaat eindelijk daadwerkelijk van de pc verwijderd was. Hiervoor gebeurde dat niet. Hoe stel ik nu het apparaat opnieuw in?
 
Ik begrijp niet wat je nu bereikt hebt en dus ook je nieuwe vraag niet.

Tijs.
 
Nou iets om te proberen was om het apparaat te uninstallen waarbij na een reboot de pc het apparaat opnieuw in zou stellen. Maar bij mij gebeurde daarbij niets, ik kon het wel verwijderen maar na een reboot stond het apparaat er gewoon weer. Maar nu had ik dus Daemon Tools verwijderd en nu is het apparaat dus echt verwijderd, alleen weet ik niet hoe ik weer installeer?
 
Doe de zaken die hier beschreven staan. Gebruik in ieder geval het FixIt hulpprogramma.

Tijs.
 
En nog een suggestie, voor het geval je ook iTunes geïnstalleerd hebt staan: deze, vooral opties 2 en 3.

Tijs.
 
Het FixIt programma heeft mij indirect geholpen! FixIt kon geen station vinden en zei dat ik het verwisselbare mediaspeler moest loskoppelen en in een andere poort moest stoppen. Zo onervaren als ik ben, besloot ik toch om de computer open te maken en het eens van binnen te bekijken. Het viel mij op dat de cd-drive aangesloten zat op een van de 4 SATA poortjes van mijn moederbord, hij zat in de laatste. Dus, besloot ik om hem eruit te halen en in de eerste poort te stoppen. Vervolgens een herstart van de pc, en ziedaar, mijn computer herkende een nieuw apparaat en stelde het stuurprogramma in. HIJ DOET HET WEER!

Je wordt bedankt Tijs! :thumb:


p.s. zou het hebben gelegen aan dat laatste SATA poortje?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij niet dat de SATA poort er iets mee te maken heeft. Per slot van rekening werd de CD/DVD speler eerst wel herkend.
Natuurlijk is niet uit te sluiten dat die SATA poort zelf niet goed werkt. Dan is het natuurlijk mooi dat je het hebt kunnen oplossen door een andere SATA poort te gebruiken.
EDIT, toevoeging: Ook kan het zijn dat de contactpunten van de SATA controller of die van het kabeltje geen goed contact (meer) maakten.

Verder graag gedaan, natuurlijk. :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat het verwijderen van Daemon Tools er iets mee te maken had, want daarna pas kon ik de cd-drive daadwerkelijk verwijderen (en dus later opnieuw installeren). Waarom dat dan wel hielp, gaat mijn petje te boven ;)
 
Daar kan ik je wel wat over uitleggen, maar houd het er maar op dat Daemon Tools een 'vuil' programma is die loopt te "klooien" met de manier waarop Windows CD/DVD spelers herkend en gebruikt.
Vandaar dat ik (voor jou "uit het niets") zomaar met de suggestie kwam om dergelijke programma's te deïnstalleren.

Tijs.
 
En wat top dat je het me gesuggereerd hebt, want nergens anders op het net heb ik dat kunnen lezen!

Dank voor de wijze les!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan