Cd/dvd als diskette gebruiken

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik ben maar aan het knoeien met het branden van cd-r's en cd-rw's. Wie kan me eens vertellen hoe een en ander nou precies werkt.

1. Ik wil graag een cd/dvd als diskette gebruiken. Dus gewoon vanuit verkenner bestanden erop kunnen zetten en eraf kunnen halen. Hoe moet ik dat precies doen?

2. Kan dat nu alleen met cd-rw's of ook met cd-r's? Ik heb nl ooit weleens gewerkt door steeds bestanden erbij te zetten op cd vanuit verkenner (dus niet in nero als multisessie)... Maar hoe ik dat gedaan had, zou ik niet meer weten.

3. En klopt het dat Nero 7 niet met alle dvd-branders werkt? Ik had nl pas een probleem met mp3's.

Ik hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan verschaffen...

DaanM, ja daar vraag je wat,

Vraag 1) NEE, kan niet. D'r opzetten wel, maar dr afhalen NIET.

(Gebruik daarvoor maar een USBstick, die zijn daar beter voor geschikt en werken voor zover ik het weet vanaf windows 98.)

Vraag 2) Dr bij zetten kan wel volgens mij, maar dat heette packetwriting geloof ik en dat ging volgens mij met beide typen
Vraag 3) Daar moet ik je een antwoord op schuldig blijven

Het is een tijd geleden dat ik daarover iets heb gelezen. Volgens mij moet je die cd formatteren. In ieder geval heb ik dat destijd zelf ook gebruikt, maar gezien de rw's gebruik je die mogelijkheid niet meer. Ik ga even in de bladen zoeken en als ...... dan hoor je het,

DaanM zei:
1. Ik wil graag een cd/dvd als diskette gebruiken. Dus gewoon vanuit verkenner bestanden erop kunnen zetten en eraf kunnen halen. Hoe moet ik dat precies doen?
Het kan met Mount Rainier: http://www.mt-rainier.org/

Je cd-rom speler (EasyWrite) en software moeten het wel ondersteunen en de cd moet 'geformatteerd' worden.

Daarnaa werkt het idd als drag & drop vanuit de verkenner.
DaanM zei:
2. Kan dat nu alleen met cd-rw's of ook met cd-r's? Ik heb nl ooit weleens gewerkt door steeds bestanden erbij te zetten op cd vanuit verkenner (dus niet in nero als multisessie)... Maar hoe ik dat gedaan had, zou ik niet meer weten.
:confused: dan zou je gewiste of overschreven ruimte wel kwijt zijn. Er is ook nog Packet_writing.

Misschien vind je Mount Rainier in de help-sectie van Nero. :)

Vr.Gr. Egel.

Dat kun je doen met een brandprogramma dat InCd of DirectCD bij zijn pakket heeft zitten.
Van EasyCDcreator en Nero weet ik dat ze dit hebben.
Je formatteerd dan een cd-rw en vervolgens kun je net zo schuiven als met een floppy.

Nero niet me alle branders werken? Nooit gehoord.
Wel dat een cd-rom en brander niet altijd met alle merken cd's kunnen werken.

Laatst bewerkt:
Dat je geen mp3's kan branden, kan als een afzonderlijk probleem worden beschouwd. MP3tjes gaan perfect. Misschien kunnen we in dat geval beter naar Nero7 zelf kijken.

James :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan