cd/dvd branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb wat vragen over/problemen met het branden van cd's en dvd's. Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen mij hiermee te helpen. Graag in "gewone taal" want ik ben echt een leek op dit gebied.

Ik heb een CD-RW met enkele foto's gebrand met InCD.
Ik heb een playstation 2 ( = tevens dvd speler ) waarop het mogelijk moet zijn een DVD+RW af te spelen. Dus wilde ik de foto's van de CD overzetten naar de DVD. Na een uurtje ( ! ) is me dit eindelijk gelukt. De volgende problemen deden zich voor:
- Was vergeten de DVD te formatteren, hiermee begon het dus al.
- Mijn E station leest geen CD's die met InCD gebrand zijn : pc loopt vast. Dus eerst CD in D station gedaan, bestanden op "mijn afbeeldingen" gezet en vervolgens de DVD in het D station gedaan om te gaan branden.
- Ik selecteer de betreffende foto's en klik met de rechtermuisknop erop in de volle overtuiging dat er een optie : kopieren naar D tevoorschijn komt. Nee dus. Wel de optie kopieren naar A en verzenden naar e-mail adres e.d. Ik werk met Windows 98 en nu blijkt dat die deze optie niet ondersteunt.
Dus via Verkenner betreffende foto's naar betreffende station gesleept. Lukte wonder boven wonder.
- Nu wil ik dus die DVD afspelen op mijn playstation maar dit lukt dus niet.

Wie kan mij helpen en misschien enkele nuttige tips geven mbt InCD en Nero?
Trouwens nog een vraag : Als ik een cd of dvd met foto's heb, is het dan mogelijk die foto's in een bepaalde volgorde te zetten zodat ze er bv chronologisch op komen te staan ?

Alvast heeeeeeeeel erg bedankt !

Oke... ik snap er de ballen van maar goed :p :D

Als je brandt, gebruik je enkel InCD als je je cd-rw/dvd-rw als een soort grote diskette wil gebruiken... op af op af... lekker snel... maar dan is deze wel op een speciale manier geformateerd. Dat was blijkbaar allemaal wel duidelijk.