cd/dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

damsco2010

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
5
hoi, ik heb sinds kort een nieuwe desktop met windows vista. als ik een cd of dvd brand, dan kan ik hem alleen via mijn desktop afspelen, en niet via andere apparatuur. wie weet hier iets op ?
 
Heb ik 4 vragen voor jou:

1. Wat brand je allemaal? Muziek ofzo, en dan afspelen op stereo?
2. Welk brand programma gebruik je?
3. Hoe brand je? ik bedoel welke optie gebruik je in je brand programma?(toch geen data cd?)
4. En wat moet ik bij jou verstaan onder "apparatuur"?
 
met andere apparatuur bedoel ik dvd spelerof cd speler. ik gebruik windows brandprogramma
 
Het handigste is om Nero of Imgburn te downloaden en die te gebruiken voor alle bestanden te branden uitgezonderd muziek.
Muziek kun je handigste branden met Windows Media Player. (vind ik)

Stel je hebt een film die een .iso bestand is. Die moet je branden met Nero of Imgburn.
Een film kan ook een video_ts en audio_ts mapje hebben, en die moet je ook branden met Nero of Imgbrun.

Muziek kun je zo in Windows Media Player slepen, en kies je voor 'branden'. Die kun je ook afspelen op radio/cdspeler/stereo.

Als je een cd of dvd brand met de bedoeling om op andere apparatuur te gebruiken, dus geen computers, kun je dat beter niet doen met Windows brand programma, want dan herkent geen 1 apparatuur de cd/dvd..
 
ik ga eens proberen nero te downloaden. voor zover enorm bedackt voor je moeite en aandacht vioor deze amateur :thumb:
 
Ik werk zelf niet met Nero. Waarom weet ik eigenlijk niet niet precies, maar volgens mij omdat het voor mij een te groot programma is, te uitgebreid.
Imgburn is een klein programmatje, waarmee je genoeg kan branden.

Is het trouwens bekend bij jou, dat je niet zomaar een .avi filmpje kan branden en proberen af te spelen op dvdspeler? Hoe en welke soorten bestanden een dvdspeler herkent, zou je even moeten googlen, want dat weet ik zou snel ook even niet.
Volgens mij ondersteund een dvdspeler alleen een video_ts mapje, met daarin een aantal .vob bestanden en een .ifo bestand.

Wat voor bestanden wil je branden dan, want dat is me nog niet bekend??:confused:
 
Dan wordt het al stukje lastiger, want die .avi moet perse omgezet worden naar een video_ts mapje.

Google even op: 'avi to video_ts' of 'convert avi to dvd'
Zoiets.
Zijn genoeg handleidingen te vinden.

Het handigste is natuurlijk om gelijk een film met video_ts mapjes te downloaden. Dan zijn altijd 4 gig films.
 
:rolleyes:wat films betreft voornamelijk avi en mpg bestanden

Ik weet een goed programma om te branden (alleen voor films)

Bij het programma gaat het zo:

1. de .AVI word naar .DVD gecovert.
2. Als dat klaar is dan brand die hem gelijk op je DVD.

Het programma heet: Convertxtodvd
En is hier tedownloaden http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/download-convertxtodvd.php

Tip: Als ik jou was zou ik het Omzet kwaliteit : op uitstekend zetten (groen) duurt wel iets langer maar is mooier
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan