CD/DVD brander brand niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LoloftheRings

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Sinds een tijdje lukt het niet meer om cd's en dvd's te branden. Lezen is geen probleem. Als ik iets probeer te branden lijkt het alsof het lukt maar als hij klaar is is de schijf leeg.

Vroeger lukte het wel, na een tijdje deed hij het maar soms en nu lukt het helemaal niet meer. De brander is ongeveer een jaar oud.

Het ligt niet aan de software want ik heb het op windows met 3 programma's geprobeerd en op Linux Ubuntu ook nog met 3 programma's. Het stuurprogramma is ook up-to-date.

Robert

zelfde probleem

ik heb exact hetzelfde probleem!

Heb net mijn gehele computer geformatteerd en windows XP opnieuw geinstalleerd...echter, dit mocht niet baten. Eerder deed de brander het wel, maar nu probeer ik in Windows Media Player een cd te branden en dan geeft hij aan het eind van het brandproces aan: plaats een lege cd. (het ligt niet aan de cd, heb er al 6 geprobeerd) Verder helemaal geen foutmeldingen. De brander wordt wel herkend in apparaatbeheer en in 'deze computer'

Ook andere brandprogramma's doen het niet.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem :D
Probeer is de kabels aan te duwen (ik ben nog bezig met bedenken hoe ik deze pc open ga krijgen)

Ik denk dat het niets met kabels of bios instellingen te maken heeft, omdat de brander wel gewoon wordt herkend.

Wat bij mij eerder wel hielp, was het installeren van nero..dat programma doet kennelijk iets met de instellingen ofzo. maar nadat de trial-versie was verlopen, kreeg ik dezelfde problemen...ik heb trouwens een brander zonder bijbehorende software gekregen...zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?? Misschien moet ik nero gaan aanschaffen...

Heb jij bij de brander wel software gekregen? En welke software gebruik je dan?

Ik heb al een nieuwe gekocht, viel nog binnen de garantie (dan heb ik hem dus gekregen). Deze doet het perfect. Toch bedankt voor de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan