CD/dvd brander formateren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Als ik een lege cd of dvd in mijn brander heb, en ik wil hem openen of verkennen, dan gaat ie hem altijd automatisch formateren, met als uiteindelijke melding: kon niet formateren.

Waarom doet ie dat eigenlijk?
En hoe kan ik dat uit zetten?

Gebeurt dit altijd met alle schijfjes?

Enne, is er heel per ongeluk een relatie van je huidige probleem met dit probleem?

Laatst bewerkt:
Als ik er een lege schijf in stop, en ik dubbel klik, of via rechtermuisknop kies voor openen of verkennen wel.

Stop ik er een zelf gebrande audio cd in, start ie hem vanzelf, en opent hij hem ook, zoals hier boven beschreven.

En als je 'm dan eens niet opent (die lege schijf) of niet verkent (die lege schijf)? Er valt immers op een lege schijf niets te openen en / of te verkennen. Kun je de schijf wel gewoon laten beschrijven?

Hij beschrijft hem wel ja :)

In een andere post van mij, had ik al een vraag gesteld over waarom hij hem soms niet beschrijft.
Heb ik het hele proces doorlopen, 'schrijft' ie hem ook, maar speelt ie niets af.
Vandaar dat ik dan wil kijken of die schijf echt nog leeg is, of dat er wel iets op staat...

Het punt is nu niet dat ie ze niet beschrijft, maar dat ie steeds formateert.

Verwijder de brander eens in apparaatbeheer en start de machine daarna opnieuw op.

Ben naar apparaatbeheer gegaan, rechtermuisknop -> verwijderen.
Comp opnieuw opgestart.
Kreeg geen melding over een vermiste cd/dvd brander.
Stop er een cd`tje in...en weer wil die formateren :S

Heb je de actie formatteren soms een keer per ongeluk opgegeven als standaard-actie bij een bepaald type schijf???

Het gebeurt mij zo nu en dan eens en dit is weer één van die momenten,........ ik moet passen.

Heb je de actie formatteren soms een keer per ongeluk opgegeven als standaard-actie bij een bepaald type schijf???

Nope....ik heb juist gisteren ingesteld dat hij 'geen actie' moet ondernemen.
Omdat ik gek werd van die pop up dat omhoog komt als ik er een schijf in stop ;)

Als er INcd van nero is geinstalleerd dan zal hij dit doen
Incd deinstalleren

Gaat naar C:/programfiles/Nero en kijk daar of INcd erbij staat.
Hij staat NIET op je bureaublad bij start-programs etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan