CD/DVD Brander verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mendelb

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Berichten
53
Opgelost: CD/DVD Brander verdwenen

Vrolijk kerstfeest iedereen alvast! En ik ben nieuw op dit forum!

Acer laptop Aspire 5100
OS: Vista Home Premium


Het volgende + wat ik allemaal al geprobeerd heb.
( zoek functie heb ik al gebruikt )

Systeemhertel heb ik al uitgevoerd. En als mijn uitleg niet duidelijk is heeft deze meneer hetzelfde probleem: http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=39415&mode=linearplus

Mijn CD/DVD brander staat niet meer bij deze computer, kortom verdwenen.
Dit komt ongetwijfeld door Magicdisc (soort van Daemon Tools/Alchohol). Toen ik het deïnstalleerde is mijn echte CD/DVD brander ook verdwenen (staat niet bij Deze Computer).

Hij staat niet bij apparaatbeheer aangegeven, dus ik kan hem daar ook niet verwijderen en dan rebooten. Ik heb op diverse fora gelezen dat je de Upperfilters en Lowerfilters moet verwijderen en dan rebooten.
EDIT: hier een screen van apparaatbeheer: www.mendelb.com/ab.jpg

Ik Regedit openen en vervolgens hierheen:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Daarstaat vervolgens alleen maar Upperfilters.
screenshotje: www.mendelb.com/Upper.jpg

Vervolgens heb ik ook al diverse cdgone.reg bestandjes geprobeerd maar het mocht niet helpen.

Hoe ik trouwens zeker weet dat het door magicdisc komt is omdat het de 2de keer is. Nu denk je natuurlijk waarom installeer je het dan ?

Omdat ik de 1ste niet wist dat het door Magicdisc kwam. Heb toen hele system recovery gedaan en toen was hij er weer. Toen magicdisc geinstalleerd om wat te installeren (wat in een uif format was, en dat kan alleen magicdisc lezen) en sinds ik dat verwijderd heb staat hij niet meer bij deze computer. Wat me ook is opgevallen is dat de SD drive ( zo'n gleuf waar je een sd stick direct in de laptop kunt doen ) er ook niet staat.

screentje: www.mendelb.com/dc.jpg

Gisteren werkte hij nog prima, nog wat dvd's naar mijn laptop geript met DVD Decrypter.
En toen stond hij ook gewoon bij Deze Computer. Maar sinds ik Magicdisc verwijderde is dus de cd/dvd drive ook verdwenen.

Toppunt van ironie: Helpmij :D

Als jullie wat nodig hebben, info laptop gewoon vragen.

Dank u wel alvast !

Mendel

----------------------------------------------------------------------------------------------

Het probleem is opgelost dankzij deze register bijwerking:

http://www.tacktech.com/pub/roxiofix/remove-lowerfilters-and-upperfilters.reg

De code is:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}]
"UpperFilters"=-
"LowerFilters"=-

Het vreemde was, ook al zat er geen Upper of Lowerfilters in mijn in mijn register bij cd/dvd drive heb ik hem toch uitgevoerd.
Na de computer uit te doen en weer aan te zetten ( dus niet opnieuw starten ) was mijn cd/dvd drive weer bekend.
 
Laatst bewerkt:
het enigste wat ik kan bedenken aangezien je al heel wat geprobeerd hebt is systeemherstel
 
Vergeten te zeggen.

Heb ik ook al gedaan (nogmaals excuses dat ik het niet in mijn 1ste post had gezet )

Ik heb een systeemherstel gedaan naar een eerder punt.
Drive is er nog steeds niet.
 
is je drive wel nog aanwezig in apparaatbeheer?
 
Nope.

Op de screenshot van apparaatbeheer kun je zien dat er geen een cd/dvd uitklap mapje zit.
 
Goed dat je het dan zelf al hebt kunnen oplossen :thumb:

EDIT: Wil je het dan ook nog even markeren als opgelost aub?
 
Methode bleek helaas niet te werken.
Heb wel een methode gevonden die altijd werkt.

Verwijder alles uit register van het cd/dvd gedeelte waar je normaal de lower en upperfilters moet verwijderen. Verwijder alle waarden in die map behalve die bovenste ( uiteraard een backup maken ). Dan vervolgens rebooten.
 
zelfde probleem

hallo ik heb dit proleem ook maar ik ben niet zo computer technisch kan iemand mij er door heen prate?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan