CD\DVD brander weigert...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik heb een Packard Bell PC van 4-5 jaar oud met interne CD\DVD brander. Sinds vandaag doet hij uren over het lezen van de inhoud van een schijfje en branden gaat al helemaal niet meer: CD's herkent hij niet ("geen schijf aanwezig") en bij DVD's krijg ik een "power calibration error". Als er toevallig wel iets doorglipt is hij na een kwartier nog steeds bezig met de Lead-in schrijven. Is niet goed he?:mad:

1. Is schoonmaken een idee ? En zo ja hoe doe ik dat? Even flink erin blazen?:rolleyes:
2. Nieuwe kopen? Ze zijn zo duur niet meer...
3. Gelet op de leeftijd zal ik dan wel een IDE nodig hebben?

Hoi,
er kan vuil op de laserlens zitten, dit is te verhelpen met een zgn. reinigingssetje (cd met borsteltjes erop).
Die dingen kun je zowat overal krijgen (mediamarkt e.d.).
Succes.

Heb ik al geprobeerd maar ook deze wordt niet gelezen (er staan geluidbestandjes op met instructie).
Het lijkt mij iets mechanisch: ik hoor de brander met enige regelmaat tikken geven alsof iemand met zijn vingers er op tikt?

Zoals je zelf al opmerkte, die dingen zijn niet meer zo duur en ze zijn sneller.
Misschien dat een kennis nog wat heeft liggen? Vaak als een nieuwe pc wordt gekocht slopen ze die dingen nog ff uit de oude pc voor ze 'm weggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan