CD/DVD brander, werkt niet meer? Wel lezen maar niet branden?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vin1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vin1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Ik wil net foto's op CD gaan branden maar nu krijg ik de melding dat er geen schijf in zit, terwijl ik deze er toch echt in heb zitten. Heb al een paar verschillende schijfjes geprobeerd. Blijf de melding houden dat er geen schijf in zit. Lezen doet hij echter wel !!

Weet iemand waar dit aan kan liggen, software instelling verkeerd of is de CD/DVD brander stuk?

Graag jullie tips?

Alvast bedankt,

Vincent

Verwijder je brander eens uit apparaatbeheer, en herstart je pc.

En mocht dat niet helpen en je gebruikt Nero, ga dan naar "InfoTool", het tabblad "ASPI".

Als daar staat "No ASPI" of "System ASPI", klik dan op "ASPI is not installed"
(of bij jou misschien de vergelijkbare Nederlandse termen).
Nero ASPI wordt dan geinstalleerd en dat verhelpt vaak ook problemen.

neroaspiinfotoolrl8.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de hulp ! Heeft alleen nog niet mogen baten helaas, eerder erger geworden:(

Ik heb de tip opgevolgd om de DVD brander uit het apparaatbeheer te gooien en weer opnieuw op te starten, vervolgens weer opnieuw geinstalleerd.
Als ik nu naar de verkenner ga en dan klik op de E schijf (=CD/DVD schijf) dan krijg ik de volgende melding: E:\ is niet toegankelijk / Onjuiste functie

Nu kan ik dus ook geen CD / DVD's meer lezen........ Dubbele problemen dus nu.

Iemand nog tips om mijn DVD brander weer te laten lezen en te laten branden.....

Alvast bedankt,

Vincent

Ik weet niet hoever je kennis reikt, maar maak je kast eens open. (Natuurlijk eerst de voeding van de pc).
Haal de IDE kabel uit de brander. Start je pc nu op, door hem daarna weer af te sluiten.

Druk nu de IDE kabel terug in de brander. Controleer ook gelijk de aansluiting van de kabel op je moederbord. (of vervang hem evt.)

Start je pc weer op.

Beter nu?

Als het advies van patrickt toch niet mocht helpen, kijk dan eens naar deze oplossing.

NB: ik weet niet welke Windows je draait, maar als je Vista hebt, gebruik dan niet regedit, maar regedt32.

O help,

''En mocht dat niet helpen en je gebruikt Nero, ga dan naar "InfoTool", het tabblad "ASPI".

Als daar staat "No ASPI" of "System ASPI", klik dan op "ASPI is not installed"
(of bij jou misschien de vergelijkbare Nederlandse termen).
Nero ASPI wordt dan geinstalleerd en dat verhelpt vaak ook problemen
.''

Ik hoop dat je een grapje maakt. Als het niet zo is, dan zou ik zomaar twee DVD-rewriters terwijl ze niet kapot zijn bij het vuil hebben gezet. :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan