cd dvd drive compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.

larseman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Wij zijn in het bezit van een compaq presario m2020EA (2 jaar oud) laptop. Twee weken geleden zat mijn partner via de laptop naar een audio cd te luisteren toen er een half glas water overheen viel. Meteen alles uitgezet en drooggemaakt. De schade leek beperkt. Alles werkte nog dachten we, dus niet. Sindsdien leest de cd dvd drive geen cd en dvd's meer af. Geprobeert om de lens schoon te maken, hielp ook niet. Moet dus waarschijnlijk vervangen worden. Nu kunnen we nergens meer aan dit onderdeel komen, ook het type notebook wordt niet meer gemaakt. Aangezien mijn partner en ik er weinig verstand van hebben aan jullie de volgende vraag. Bestaat er een drive die overal in past, is misschien een externe drive een optie. Help.

larseman

Het lijkt me heel sterk dat een 'kloon' exemplaar niet zou passen. Ik heb al diverse malen een CD/DVD drive vervangen (ook van een compaq) en geen problemen ondervonden.
Het is een gewone IDE drive, met standaard maten. Een enkele komt het voor dat je een hoekje ofzo moet afvijlen van het frontje van de drive.

Het lijkt me heel sterk dat een 'kloon' exemplaar niet zou passen. Ik heb al diverse malen een CD/DVD drive vervangen (ook van een compaq) en geen problemen ondervonden.
Het is een gewone IDE drive, met standaard maten. Een enkele komt het voor dat je een hoekje ofzo moet afvijlen van het frontje van de drive.

Geloof je meteen, wij durven alleen de gok niet te wagen. Allereerst weet ik niet eens of we hem er zelf in kunnen zetten, en als ie niet past zijn we ons geld kwijt en zitten we met zo'n ding opgescheept.

Ik zou bijna zeggen, kom maar langs met dat ding.
Maar als je langs een 'echte' computerzaak (geen Dixons, Dynabyte, Vobis enz. ) gaat, kan die het ongetwijfeld even voor je nakijken.

Ik kan ivm mijn werk (praktijk aan huis, klantgegevens etc in computer) mijn laptop niet al te lang missen. De afgelopen weken heb ik al zeker drie "echte computerzaken"gebeld voor een drive, krijg overal te horen dat ze het zullen uitzoeken en dan terugbellen (dus niet) als ik dan zelf na ongeveer een week terug bel, hebben ze niets kunnen vinden. Verkopen niet graag denk ik. Ik word het een beetje beu. Op de website van That's it heb ik een externe drive gezien en ik denk dat ik die maar ga bestellen. Dan is het probleem opgelost hoop ik.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan