CD/DVD-drive funcioneert maar af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Poindexter

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Sinds enkele weken functioneert mijn CD-/DVD-speler van mijn oudste dochters' laptop (Packard-Bell) nog maar af en toe (voordien nooit problemen mee gehad - niets speciaals mee gebeurd - geen instellingen veranderd of dergelijke).Men hoort dat de drive pogingen onderneemt om te beginnen draaien maar na enkele seconden stopt hij terug en er gebeurt niets meer.Na enkele keren de CD-drive manueel open en dicht te hebben gedaan en nog eens extra goed de schuif dichtgeduwd te hebben lukt het af en toe ineens dan weer wel om de CD (of DVD) te laten draaien - functioneert dan ineens alsof er nooit iets aan de hand is geweest.Kan dit liggen aan een versleten driver (slijtage op het sluitingsmechanisme of dergelijke)?Deze laptop is nu bijna 3,5 jaar oud (voorbije 10 maanden was hij slechts af en toe in gebruik wegens verblijf van mijn dochter in het buitenland voor studiedoeleinden - wordt nu sedert september terug dagelijks gebezigd).
Ingeval de CD-drive versleten zou zijn : kan ik deze gemakkelijk zelf vervangen ?Heb namelijk nog nooit een laptop opengesleuteld (wel een gewone PC) - heb mij ooit laten vertellen dit nooit zelf te doen omdat het toetsenbord daarvoor dient gedemonteerd te worden en dat hierdoor dit laatste kan ontregeld geraken (eruit vallen van de individuele toetsen) - is dit effectief mogelijk ?Ik had ook al eens gedacht dat het misschien makkelijker zou zijn om gewoon een externe driver aan te schaffen die ik dan maar via USB hoef in te pluggen - dus geen gedoe met opensleutelen en vervangen van de interne driver.Is dit een goed idee ?

Klinkt inderdaad alsof de drive aan het overlijden is. Zelf een ander inzetten als je het nog nooit gedaan hebt raad ik je af. Tuurlijk kan je een externe drive nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan