CD/DVD drive leest niks en loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragongirlrt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Dag heren/dames,

Paar weken geleden is mijn harde schijf van mijn Packard Bell ixtreme M5741 gecrashed (specs in zoverre onderaan deze post). De reden waarom is mij nog altijd onduidelijk. Deze harde schijf was een Westen Digital 1TB (ATA WDC WD10EADS-22M), mijn nieuwe HDD is een Seagate Barracuda 500GB (ATA ST500DM002-1BD14). Voor de crash was er niks aan de hand en werkte alles zoals het hoorde.

Na veel pijn en moeite (lang opstarten vooral) heb ik een fabrieksinstellingen-DVD set kunnen maken vanaf mijn kapotte HDD (Western Digital). Met die disks heb ik dus Windows 7 Home Premium op mijn nieuwe HDD (Seagate) kunnen zetten. Deze installeerde zonder problemen.

Toen ik, nadat heel Windows was geïnstalleerd, Windows wou laten updaten door Windows Update kreeg ik de melding dat de server niet actief was. Dit probleem heb ik opgelost door een driver van Intel te installeren (Intel Rapid Storage Technologie). De updates vlogen binnen en zijn allemaal gedownload en geïnstalleerd (inclusief Service Pack 1).

Daarna wou ik dus mijn spellen gaan installeren (Age of Empires III; deze installatie bestaat uit 3 disks). Na dvd 1 er in te hebben gedaan liep mijn computer vast. Ik heb deze gereset en toen kon ik normaal de dvd afspelen (Computer -> AoE III DISC 1 -> Autorun). Tijdens het installeren vroeg deze dus om Disc 2. Na deze in mijn CD/DVD speler te hebben gedaan, liep de computer weer vast.
Ik heb op Windows helpfora gekeken en hierbij kwam ik op een Fix It, deze vond niks. Na verder te zoeken kwam ik op jullie hulp dat ik in Regedit bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class}{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} de UpperFilters en LowerFilters moest verwijderen. Dit heb ik dan ook gedaan, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Als W7 draait en ik stop er een CD/DVD in, dan leest hij dus niks en daarna loopt hij vast. Als ik de PC dan reset en de CD erin laat, dan heeft hij de CD/DVD gelezen en kan ik gewoon installeren en dergelijk. Als er dan een nieuwe cd wordt geplaatst dan loopt hij weer vast etc. Als de computer opstart in Veilige Modus, dan heeft hij geen problemen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mochten er nog onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Rowena

De specs van mijn computer zijn:
Fabrikant/model: Packard Bell ixtreme M5741
Processor: Intel Core i3 CPU 530 @ 2.93GHz
RAM: 4,00 GB (3.87 GB beschikbaar)
Type systeem: 64-bit
CD/DVD drive: ATAPI DVD A DH16AASH

Update:
Met http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/nl-nl wordt de cd wel gelezen, maar verhelpt het probleem niet. (Als deze fix-it niet wordt gebruikt, loopt hij weer vast).

Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Ik heb het probleem toch na dagen (lees: weken) kunnen oplossen. Het probleem lag aan een opstartservice genaamd ButtonMonitor door fabrikant IOI. Na deze te hebben uitgeschakeld via msconfig, leest hij nu zonder problemen!

Groetjes,
Rowena

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan