Cd/dvd driver niet aanwezig op Toshiba satellite M70-375

Status
Niet open voor verdere reacties.

nbastiaanse

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
wie kan mij helpen? Ben al de hele middag aan het zoeken maar het de oplossing nog niet gevonden.
Vanochtend deed het cd/dvd station het nog bij het spelen van een spelletje van mijn dochter. Tijdens spelen drukte zij de lade open en toen heb ik hem dichtgedaan en sindsdien doet hij het helemaal niet meer. Als ik op play druk dan krijg ik de melding dat er geen cd station aanwezig is.
Ik kan nergens in de specificaties vinden welke driver ik zou moeten downloaden voor deze laptop. Weet ook niet of dat de oplossing zal zijn.
Heb al een systeemherstel gedaan maar helaas.
Heb Toshiba PC Diagnoseprogramma laten gaan en hij herkent geen cd station. De la gaat dus ook niet open via het knopje, alleen met paperclip in gaatje in de la.

Wie kan mij op een makkelijke manier helpen. Ik weet het niet meer. Anders kan ik maandag even contact opnemen met Toshiba.

Bedankt alvast.

Natasja

Hoi
Wat staat er in apparaatbeheer?
kijk eens rechtermuis deze computer>eigenschappen>linksboven apparaatbeheer bij dvd/cd stations..

probeer dit eens:
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} (9e van boven )
en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Bedankt maar heb het uiteindelijk gedaan maar dit was helaas niet de oplossing. Cd lade is nog steeds niet aanwezig.

Iemand nog een idee??

Dinsdag kan ik pas Toshiba support of Microsoft support bellen nl.

Allerbeste wensen voor iedereen !

Natasja

Helaas is mijn probleem nog niet opgelost. Toshiba bellen heeft weinig zin aangezien de lijn helemaal stil blijft.

Is er hier iemand die het probleem kent en weet op te lossen??

Groetjes,
Natasja

Hoi !

Kijk es in apparaatbeheer.

Staat de CD-speler daar wel weergegeven ?

Zo ja, links op het icoontje klikken en kiezen voor: van het systeem verwijderen.

Opnieuw opstarten.

Is je probleem hiermee opgelost ?

Greetz,

Harry.

Hoi,

Bij apparaatbeheer staat het er ook niet bij namelijk. Dat had ik al uitgezocht, hij is helemaal weg.
Ook bij een PC Diagnosetest van Toshiba wordt hij niet herkent, overslaan geeft hij dan aan en als je verder zoekt dan heeft hij er geeneen herkent.

Wat nu??:confused:

Hoi !

Meer oplossingen zou ik zo niet weten.

Terugzetten via systeemherstel naar de dag voordat het euvel optrad is het laatste wat ik nog kan bedenken.

Helpt dat ook niet denk ik dat de CD-speler overleden is.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan