cd /dvd driver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Margreetf

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
Op mijn laptop doet de cd / dvd speler het niet meer, gaat ook niet open, wel met een paperclip. Als ik er vervolgens een cd instop gebeurt er niets.
Apparaatbeheer geeft niets aan.
Als ik met de rechtermuisknop op uitwerpen klik staat er: er is tijdens het uitwerpen van cdstation een fout opgetreden
Systeemherstel heb ik geprobeerd, maar werkt niet.
Wat kan ik nog meer proberen?

Hallo

"Wat kan ik nog meer proberen? "

Controleren of deze wordt weergegeven in de b.i.o.s.

Leesoptiek "laser" eens zuiver maken.

Jammer genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom ... zo sluit je mogelijk nuttige antwoorden uit.

Peter

OPGEPAST IN HET REGISTER !!! BRON: Komsa/diskmanMaak daarom eerst een herstelpunt alvorens iets te ondernemen

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor 'Exporteren'. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen (bv je bureaublad) en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register.
Verwijder in apparaatbeheer de cd/dvd stations (Installatie ongedaan maken)
Start de PC opnieuw op.

Verwijder, nadien, indien alles goed verlopen is, op je bureaublad het geëxporteerde reg-bestandje dat de door u gekozen naam draagt.

Bovenstaande heb ik geprobeerd, laser zuiver gemaakt, en het advies van Diskman: alles kan ik doen, alleen staan er bij mij geen upperfilters in het rijtje?!

Na alles te hebben gedaan werkt de cd rom nog steeds niet..............

Ik heb een laptop van Sony Vaio VGN-NW21EF
Cd rom/dvd: Mat****a UJ880 PRG LDR
Nog iemand een idee??

Helaas, probleem nog niet verholpen, bovenstaande heeft niet gewerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan