cd/dvd niet meer zichtbaar in het station

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debje19

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Vorige week zaterdag (3-7-2010) heb ik mijn laptop Samsung R530-ja05nl gekocht.
Na het installeren van alle programma's (volgens de handleiding) heb ik 3 gewone cd's met bestanden overgezet.
Toen ik maandag (5-7) een dvd wilde kijken, zag het cd/dvd station ineens de dvd halverwege niet meer..
Hierna verschillende dvd's en cd's erin gedaan om te kijken of hij deze wel zag, maar dat was ook niet het geval.
Via 'Deze computer' is het cd/dvd station zelf nog wel zichtbaar, maar de CD of Dvd die ik erin duw dus niet.

Via probleem oplossen (een of ander programma op de laptop die de problemen kon vinden) zei dat het station de volgende schijfformaten niet meer kon lezen: CD-R, CD-RW, CD+R, CD-ROM, DVD-R, DVD+R (en nog een paar..)

Een vriend van me (die veel werkt met pc's/laptops) zei dat ik via apparaatbeheer het cd/dvd station moest verwijderen, en dat hij dan bij het opstarten dit station wel weer terug zou zetten..
Nu durf ik dat niet zo goed omdat ik dan bang ben dat mijn station niet terug komt..

Wie kan mij helpen??

Bij Apparaatbeheer staat hij als volgende aangeduid:
> Dvd-/cd-ron-stations
> TSSTcorp CDDVDW TS-L633C

hoezo werkt dat programmaatje niet??

Het downloaden enz wel, hij start ook automatisch opnieuw op...
Maar de cd die ik daarna in mijn station deed, deed het nog steeds niet :(
Ik heb het trouwens met verschillende cd's geprobeerd

en nu gedaan wat je vriend zei??
en wat is dan het resultaat?

Het station kwam inderdaad terug....
Maar dat was ook het enige positieve :(
Dus hij doet nog steeds niets..
Heb ook al de trouble shooter van microsoft eroverheen gehad, maar die kon het ook niet oplossen..
Ik denk dat ik nu geen andere keus meer heb dan terug te gaan naar de winkel of wel?

Weet iemand nog iets? :o

of het kan dat de laser vuil is of hij is gewoon kapot/stuk

Het oogje heb ik schoongemaakt, nog steeds zonder resultaat...
Maar telkens als ik een disc in het station heb gestopt en hem erna uit haal, zit dat stuk waar het oogje in zit halverwege en niet zoals normaal tegen het midden aan..
Dan bedoel ik het stuk waar t oogje op zit, dus niet dat het oogje verplaatst

Ben terug geweest naar de winkel, de driver is dus echt kapot :(
Nu gaan ze hem terug sturen naar de winkel...
Hopelijk doet hij het straks weer goed!

Thx voor al jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan